הבית הוא המקום שבו אתם בסטרס

הבית הוא המקום שבו אתם בסטרס

מחקר חדש מצא שרמות הורמון המתח גבוהות יותר כשאנחנו נמצאים בבית ונמוכות יותר כשאנחנו בעבודה. אבל הסיבה למתח היא כנראה השילוב בין עבודה למשפחה

שיתוף
שילוב עבודה ומשפחה

שילוב עבודה ומשפחה

אנחנו נוטים, ובמידה רבה של צדק, לייחס את המתח שאנו חשים בחיינו למקום העבודה. העומס, החשש מפיטורים וקיצוצים, שעות העבודה הארוכות וגורמים אחרים הם הסיבה שהעבודה נתפסת כמקור העיקרי לעקה. אולם, מחקר חדש של אוניברסיטת פנסילבניה מצא שגם אצל גברים וגם אצל נשים רמות הסטרס נמוכות באופן מובהק בעבודה מאשר בבית.

החוקרים ניתחו נתונים של 122 אנשים שנבחרו באקראי, כולם בני יותר מ-18. הסטרס שלהם נקבע באמצעות מדידת הורמון המתח קורטיזול.

"בוצעו מחקרים רבים במהלך השנים שהראו שעבודה מיטיבה אתכם, שלאנשים עובדים יש בריאות גופנית ומנטלית טובה יותר לעומת אלה שאינם עובדים," אמרה שרה דמשקה, עורכת המחקר. ישנן כמה סיבות שבגללן עבודה מקצועית עשויה להיות פחות מעיקה בהשוואה למטלות או לעבודה המבוצעת בבית. גרהם ווינפרי מ-Inc. מונה אותן.

• יש סיפוק בעבודה בתשלום. מחקרים מראים שנשים במגוון רחב של תעסוקות, החל במנהלות תפעול ועד קופאיות בסופר, חשות סיפוק משמעותי מביצוע תפקידן כהלכה.

• עבודה בתשלום זוכה להערכה חברתית רבה יותר. אנשים זוכים לשבחים על עבודה מקצועית. מתי הייתה הפעם האחרונה שמישהו זכה לשבחים על כך שסיים לשטוף את הכלים?

• עבודה בבית עשויה להיות מונוטונית וחוזרת על עצמה. כאשר אתם מסיימים משימה בעבודה, גמרתם איתה ואתם ממשיכים הלאה. כביסה וכלים מלוכלכים ממשיכים לחזור. "הממצא הגדול שכולם ממש מתרגשים ממנו הוא הקורטיזול, אבל אחד הממצאים הגדולים הוא שאנשים מתוחים הרבה יותר בימי העבודה מאשר בסופי השבוע," אמרה דמשקה. "שילובם של שני הממצאים מעלה את המסקנה שעבודה מיטיבה איתכם, אך שילוב עבודה ומשפחה עשוי להיות מעיק."

אולי ההערה האחרונה של דמשקה היא ההסבר לממצא הקורטיזול הגבוה בבית. אנשים מגיעים הביתה בתום יום עבודה שיכול להימשך שמונה עד עשר שעות ויותר. הם עייפים, אבל זה לא פותר אותם מטיפול בילדים ומעבודות הבית ולעתים קרובות גם מעבודה נוספת אל תוך הלילה, המתאפשרת בזכות המכשירים הניידים התורמים לזמינותנו האין-סופית. גורמי הסטרס שקיימים בבית ונמנו על ידי ווינפרי אינם זניחים, אבל כדאי לזכור שגם אם רמות הקורטיזול הגבוהות נמדדות בבית, ייתכן שהגורמים להן נמצאים במקום אחר או ביותר ממקום אחד.


יש המון דרכים לשמור על בריאות העובדים ולקדם תוכניות רווחה. בואו לשמוע עליהן בכנס wellbeing – רווחת העובדים. לחצו כאן לפרטים 


כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה