השקיעו בגזר! – רעיונות לתגמול שאינם כספיים

השקיעו בגזר! – רעיונות לתגמול שאינם כספיים

בעסקים שבהם רוב העובדים מועסקים במשרה חלקית או לפי שעה קשה יותר להגביר את רמת המחויבות והמעורבות. קשה, אבל ממש אפשרי. הנה רעיונות לכמה גזרים!

שיתוף
רעיונות שימושיים למנהל משאבי אנוש

בתחום המכירות חלק גדול מהמועסקים עובדים לפי שעה ורבים מהם עובדים במשרה חלקית. להביא כוח אדם מהסוג הזה לרמת מעורבות גבוהה זה עניין מאתגר, אבל לא בלתי אפשרי. בונוסים במשכורת על הצלחה במכירות הם שיטה ידועה, אבל יש דרכים נוספות. סברה רייס מאתר blogging4jobs מציעה כמה.

אסימונים של הערכה. בחברה שבה עובדת רייס פועלת תוכנית שנקראת Seeds of Incentive, בעברית זה משהו כמו "זרעים של תמריץ". ה"זרעים" משמשים את ההנהלה כאותות להערכה. בכל חודש המנהלים מקבלים את האסימונים או הזרעים הללו והם מונחים להעניק אותם לעובדים שנראה שמגיע להם לצבור אותם. אסימון אחד או שניים ניתנים למשל לעובד שסיפק שירות לקוח מעולה, שתפס יזמה וניקה קצת את סביבת העבודה, שהגיש דוח טוב, השלים תוכנית הכשרה וכדומה. אין לאסימונים ערך במזומן, אבל העובדים, אומרת רייס, שמחים לצבור אותם. בסופו של דבר ניתן להמיר את האסימונים בשוברי קנייה, כרטיסים לקולנוע או לספא וכדומה. רייס טוענת שניתן לומר בביטחון מלא שהעובדים בכל חלקי החברה ומכל הדרגים מבינים את התוכנית ומשתפים איתה פעולה.

קידום התנהגות רצויה. רייס עובדת ברשת חנויות שבה עד הפעלת התוכנית היו מקרים רבים של פציעות כתוצאה מהרמת משאות כבדים, תנועות לא נכונות וכיוצא באלה. בהנהלה החליטו לשים את הדגש על בטיחות בעבודה ויצרו תוכנית הדרכה שמטרתה לצמצם למינימום את פגיעות הגוף בקרב העובדים. התוכנית הועברה לכל צוות של כל חנות ברשת בנפרד. בסופה צוות החנות היה מחויב לתקן את כל מה שהצריך תיקון מבחינת הציוד במקום ולהגיע לאפס פציעות. אם ורק אם היעד הושג, העובדים קיבלו "זרעים" לפי מספר השעות שעבדו באותו חודש. מלבד האסימונים, עובד שיודע שבמקום העבודה שלו דואגים לבטיחותו, הוא עובד שעשוי להיות מעורב יותר.

פשוט מסיבה. זאת יכולה להיות מסיבה שלא נחגגת רק לכבוד אחד החגים, אלא גם כהוקרת תודה להישגי העובדים, וצריך שהם ידעו זאת. מסיבה היא הזדמנות להשתחרר קצת מצד אחד ומצד שני לחזק בעובדים את המודעות לערכים שהחברה מקדמת. אפשר גם לארגן אירוע לקידום בריאות עם דוכנים של עסקים מקומיים הקשורים במזון בריא, הפסקת עישון, כושר גופני וכדומה, ויותר טוב מזה – אם לחברה יש כמה סניפים, אפשר לארגן אירוע של תחרויות ידידותיות או דוכנים שכל סניף מקים אחד מהם.

תנו קצת יותר. עובדים במשרה חלקית מתקשים להגיע למצב של תשלום על שעות נוספות או לחופשה בתשלום. אם תתנו לעובדים יום או חצי יום בתשלום גם מעבר למה שמגיע להם, או תשלום מוגדל במיוחד על עבודה בחגים, הם ירגישו שהם שייכים למקום עבודה גמיש וכיפי, כזה שהם חשובים לו. אפשר גם להציע חופש בתשלום כבונוס על הישגים.

כמו שנאמר בהתחלה, ההטבות הקטנות האלה אינן העלאה במשכורת של העובד, אבל הן כן מצריכות השקעה כספית. ידע שהצטבר מאפשר להניח בביטחון די גדול שזאת השקעה שתחזיר את עצמה בתפוקתם של עובדים מרוצים ומחויבים יותר. עוד על נושא זה ניתן למצוא בכתבה הבאה: גישה שונה לניהול מדיניות שכר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה