פרקליטי הביטוח הלאומי עדיין שובתים; כ-2,000 דיונים בוטלו

פרקליטי הביטוח הלאומי עדיין שובתים; כ-2,000 דיונים בוטלו

השובתים דורשים להחתים שעון פעם אחת ביום בלבד ולא פעמיים כדרישת ביטוח לאומי

שיתוף
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי

זה התחיל עם 100 תיקים וצמח ל-700, המספרים הם של דיונים שנדחו בבית הדין לעבודה, בגלל שביתת הפרקליטים של המוסד לביטוח לאומי. כעת, יותר מ-20 יום מאז פרצה השביתה, נאלצו שופטי בתי הדין לעבודה לבטל כ-2,000 תיקי התדיינות בין אזרחים לבין הביטוח הלאומי.

 מסרבים להדפיס כרטיס

ספק אם מישהו שיער לעצמו תחילה, שמחלוקת פעוטה לכאורה, על החתמת והצבת שעון נוכחות בעבודה, תימשך זמן רב כל-כך ותסב נזקים לאלפי אזרחים.

החודש דיווחנו כאן פעמיים על השביתה בהרחבה, שכן מדובר בתביעות המהוות את מרבית העבודה של בתי הדין האלה, אף יותר מתיקים של עובדים נגד המעסיקים.

[adrotate banner="27"] בשל השביתה, אזרחים אינם יכולים להגיש תביעות לתשלומים כמו הבטחת הכנסה, דמי אבטלה, קצבאות נכות, נפגעי תאונות עבודה וקצבת שארים.

בסך-הכל מדובר ב-75 פרקליטים ומשפטנים, שהקימו ועד פעולה הפועל בתמיכת ההסתדרות. לטענתם, העילה לעיצומים היא החלטת הביטוח הלאומי לפגוע בשכרם ובתנאי העסקתם באופן חד צדדי וללא הסכמתם.

 כפי שפורסם לא מכבר, עיקר המחלוקת בין הפרקליטים להנהלת ביטוח לאומי, הוא החלטת ההנהלה לנכות 2,000 שקלים ממשכורת דצמבר האחרון. זאת כתגובת נגד להחלטת הפרקליטים שלא לחתום על שעון נוכחות פעמיים ביום, כפי שקובע הסכם העבודה הקיבוצי.

השובתים דורשים 'להחתים שעון' פעם אחת ביום בלבד, בעת ההגעה למקום העבודה.

מהנהלת הביטוח הלאומי נמסר, שהמשא ומתן יימשך עד להשגת הסכם, והביעו צער על העיצומים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה