פרקליטי ביטוח לאומי בעיצומים – לא יתייצבו לדיונים בבתי משפט

פרקליטי ביטוח לאומי בעיצומים – לא יתייצבו לדיונים בבתי משפט

פרקליטי המוסד לביטוח לאומי פתחו בעיצומים. לא יופיעו לדיונים בבתי הדין לעבודה ולא ייצגו את המוסד מול תביעות אזרחים

שיתוף
מחאת הפרקליטים בביטוח לאומי
מחאת הפרקליטים בביטוח לאומי

 בתמיכת ההסתדרות פתחו אתמול (יום ב') פרקליטי הביטוח הלאומי בעיצומים, כמחאה על ניכוי 2,000 שקל משכרם. במסגרת העיצומים הם לא יופיעו לדיונים בבתי הדין ולא ייצגו את המוסד במקרים של תביעות כנגד אזרחים.

75 פרקליטי הביטוח הלאומי מוחים על החלטת הנהלת המוסד, לנכות רכיבי שכר כגון שעות נוספות, כוננויות והחזרי הוצאות רכב, בשל סירובם של הפרקליטים לחתום על שעון נוכחות בתחילת ובסיום יום עבודה, בהתאם לדרישות המוסד לביטוח לאומי. הפרקליטים מוכנים לחתום על שעון הנוכחות, רק באם ההנהלה תתגמל אותם עבור שעות עבודה מחוץ למשרד (עבור משימות המתבצעות בבית) לדבריהם. שווי הניכוי הוא מעל 2,000 שקל.

עו"ד רועי שביט, מפרקליטי הביטוח הלאומי, אמר כי בקרב פרקליטי המוסד שוררת התמרמרות בשל פערי שכר לרעתם, לעומת שכרם של מקביליהם העובדים בפרקליטות המדינה. "הקידום בדרגות בפרקליטות המדינה מהיר יותר מאשר בביטוח לאומי ובנוסף לכך, סולם השכר בפרקליטות כולל דרגות רבות בחלקו העליון. כתוצאה מכך, פרקליט המועסק בפרקליטות המדינה משתכר 1,000 שקל יותר מאשר עמיתו המועסק בביטוח הלאומי,גם אם לשניהם תקופת ותק זהה, של 7 שנים למשל", אמר שביט.

"זה מצב מתסכל", הוסיף שביט. "הרי איננו עובדים פחות קשה מאשר אנשי הפרקליטות. עבודתנו קשורה לתביעות שמגישים האנשים החלשים בחברה נגד הביטוח הלאומי". לדבריו, לעתים קרובות פרקליטי הביטוח הלאומי מגלים שפקיד התביעות של המוסד קיבל החלטה למנוע קצבה ממבוטח והם מונעים זאת, מכיוון שההחלטה "לא נראית לנו  צודקת מבחינה משפטית. ולהיפך: אנו שומרים על הקופה הציבורית מפני תביעות סרק או תביעות מנופחות חסרות בסיס".

תגובת הנהלת הביטוח הלאומי: "ניכוי הרכיבים בשכר הפרקליטים נעשה לפי הוראת הממונה על השכר והסכמי עבודה באוצר. לגבי עצם המחלוקות, אנו סבורים שיש לפתור אותן בדרך של הידברות ולא באמצעות עיצומים הגורמים סבל לציבור הפונים לבתי הדין לעבודה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה