פרויקט ניהול נשי: שולי עוזרי

פרויקט ניהול נשי: שולי עוזרי

לקראת יום המשפחה החל ב- 5 בפברואר, יצאנו עם סדרת כתבות בנושא הניהול הנשי על כלל ההיבטים, האתגרים וההצלחות הטמונים בו. ראיון עם שולי עוזרי, מנכ"לית חברת Ergo Consulting Group

שיתוף
שלי עוזרי. צילום: יח

שלי עוזרי. צילום: יח"צ

החל מינואר 2019, שולי עוזרי משמשת כמנכ"לית חברת Ergo Consulting Group. עוזרי בעלת 15 שנות ניסיון בייעוץ לארגונים עסקיים בכלל הסקטורים, החלה דרכה כסטודנטית ב – ERGO Consulting Group לפני למעלה מעשור ועבדה בחברה כיועצת ומנהלת פרויקטים ובהמשך התפתחה לתפקידי ניהול.

מהם תחומי אחריותך בתפקיד?

"כמנכ"ל, אני רואה את עצמי כאחראית ל- 4 נושאים עיקריים:

1. פיתוח עסקי והגדלת הכנסות ברווחיות.

2. מתן תועלות וערך מוסף ללקוחותינו ע"י חדשנות ויצירתיות.

3. אפקטיביות ומקצועיות בניהול ובתפעול הפנימיים.

4. שמירה והעצמה של סיירת היועצים המקצועיים שלנו.

אני מאמינה שכדי להצליח נדרש לשים במרכז גם את הלקוח וגם את העובד.

כחלק משימת הלקוח במרכז – מטרתי היא להמשיך ולהרחיב את הסקטורים ש- ERGO פעילה בהם ולהוסיף תחומים שיגדילו את הערך ללקוחותינו, תוך שמירה על מקצועיות, חדשנות וסינרגיה עם התחומים הקיימים, ולהמשיך להשפיע על האפקטיביות התפעולית והשירותית ועל שורת הרווח של הלקוחות שלנו.

כחלק משימת העובד במרכז – אני שמה למטרה לשפר את הסנכרון והשיתוף בידע מקצועי, להביא להצלחה ערכית ע"י העצמת ההון האנושי, פיתוח אישי, פתיחות, תקשורת איכותית, פרגון, כבוד הדדי ועוד.

כמנכ"ל, אמשיך להתמקד ולקדם את תחום השינוי הדיגיטלי והחדשנות בארגונים תוך ראייה הוליסטית של ההיבטים התפעוליים והעסקיים עם ההיבטים הרכים של שינוי תפיסה ותרבות ארגונית בקרב ההנהלה, העובדים והלקוחות. כבר כיום ברור ששינוי דיגיטלי זה לא רק טכנולוגיה ושיש לו השפעה אדירה וישירה על ההון האנושי ועל כל תחומי הפעילות של הארגון".

מה היו האתגרים במעבר לתפקיד מנכ"ל?

"ERGO תמיד היתה ידועה כחברת ייעוץ מקצועית ואיכותית, את זאת אנחנו משיגים בעזרת סיירת היועצים המובחרת והמובילה שלנו. אני מאמינה ביכולת שלנו להשאיר חותם אצל הלקוחות שלנו, לשפר, להוביל מהפכים ארגוניים ולסייע לארגון להגיע ליעדים העיסקיים שלו. אמשיך לנהל ולהתוות את הדרך ליועצים ב – ERGO בליווי ארגונים בכל השלבים, החל מגיבוש האסטרטגיה ועד המימוש הסופי והטמעה, מהייעוץ העסקי, או"שי הנדסי ועד לניהול השינוי תוך שמירה על ההון האנושי, מציאת פתרונות יצירתיים, חדשניים ויישומיים.

האתגרים העיקריים הינם קבלת החלטות באילו נושאים נכון לנו להתמקד ולפתח כדי לקדם את החברה ואת הלקוחות שלנו, מציאת איזון ותעדוף נכון של תחומי אחריות בהתאם ליעדים העסקיים ואסטרטגיית החברה והטמעת שינוי שיטות עבודה, תפישה ותרבות ארגונית.

כמי שצמחה לתפקיד ומביאה עימה ניסיון רב, אני ממשיכה את חזון החברה בדרכי, תוך התאמתו למציאות העסקית המשתנה".

מה דעתך על ניהול נשי בישראל? האם יש מספיק ייצוג נשי בתפקידים בכירים לדעתך?

"לדעתי עדיין אין מספיק ניהול נשי בישראל. הפערים הקיימים בין סקטורים שונים בישראל רק מוכיח שיש עוד מקום נרחב לשינוי. הדבר נובע בשתי סיביות עיקריות, ראשית גברים שעדיין לא נותנים מספיק מקום לנשים לפתח קריירה, אם כמנהלים בכירים ואם כבני זוג.

שנית אין עדיין מספיק נשים אשר מאפשרות לעצמן להילחם על מקומן ועל זכותן להתקדם בצמרת הארגון הניהולית, נשים עדיין לא נותנות מספיק ביטוי לכישורים הנפלאים שלהן ולא לוקחות לעצמן את הכוח להשפיע".

מהם האתגרים העומדים בפניך כאישה בתפקיד בכיר?

"אני לא רואה שוני בין המגדרים. כל זאת, בעולם בו מערכת היחסים בין בני הזוג היא בשוויון מלא אשר מאפשר איזון".

כיצד מצליחים לתמרן בין המשפחה, האמהות והניהול?

"אני מנהלת ומפתחת קריירה מצליחה, במקביל לפיתוח משפחה הכוללת בן זוג בתפקיד בכיר ותאומות מקסימות. אני מאמינה שניתן למצוא תמהיל נכון בין עבודה, ילדים, זוגיות, ופנאי, בלי לוותר על אף אחד מהם. האפשרות לשלב בצורה מיטבית ומוצלחת תלויה מצד אחד במערכת יחסים שוויונית עם בן הזוג בהכל ושימוש במיקור חוץ של חלק מהמטלות. ומצד שני, במקומות העבודה, בכך שיאפשרו לכל הורה (גם גבר!!) למצוא איזון בין עבודה לחיים הפרטיים".

כמה שעות ביום את עובדת?

"בין 9 ל- 13 שעות וכמובן שעות של מענה בטלפון, מיילים, וואטאפ מעבר לשעות העבודה הפורמליות".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה