פקחי יחידת עוז בשביתת אזהרה: לא יעצרו שב"חים עד מחר

פקחי יחידת עוז בשביתת אזהרה: לא יעצרו שב"חים עד מחר

מוחים מזה כמה שבועות על תנאי העסקתם ברשות האוכלוסין. ברשות ינכו את שכר השובתים

שיתוף

כ-170 פקחי יחידת עוז ברשות האוכלוסין וההגירה פתחו בשביתת אזהרה בת 24 שעות, זאת משום שלא נענו דרישותיהם המוקדמות אשר לתנאי העסקתם ברשות.

בדומה לסכסוך העבודה של מאבטחי השרים, גם במקרה זה מייצגת את הפקחים ההסתדרות הלאומית.  לפני שבועות ספורים הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה, ומשום כך זומן הבוקר (ד') ועד העובדים לדיון מקדמי בהנהלת רשות האוכלוסין.

אלא שלטענת הוועד, מנכ"ל הרשות חזר בו מסיכום שהושג עמם אך בהנהלה מכחישים זאת בתוקף.

בין הסיבות לצעדים הארגוניים: כוונת רשות האוכלוסין וההגירה לבצע שינוי מבני ללא שיתוף נציגי הפקחים; שליחת פקחי יחידת עוז לקורס אכיפה ללא תגמול כספי וללא היוועצות עם נציגות העובדים; פגיעה חד צדדית בחלק מתנאי העבודה של הפקחים, בלא הסכמת נציגותם; הפרעה מכוונת למהלכי ההתארגנות של הפקחים במסגרת ההסתדרות הלאומית והתעלמות מעצם קיומו של הוועד המייצג את הפקחים; והחלטת הנהלת רשות האוכלוסין וההגירה לסגור את סניף ירושלים ולהעביר את פעילותו לרמלה.

 

שב"חים חופשיים

בפועל, עזבו היום פקחי היחידה באופן הפגנתי את כנס רשות מנהל אכיפה וזרים שיועד להיום. ביממה הקרובה, לפי האזהרה שפרסמו, לא תבוצע אכיפה ומעצר של שוהים בלתי חוקיים בכל הארץ. בנוסף, לא ייקלטו מסורבי כניסה לישראל במתקן המסורבים בנמל התעופה בן-גוריון.

ועד הפקחים הודיע להנהלת הרשות כי הם נותנים פרק זמן בן ארבע שעות, עד לשעה 14:00, לשם היערכות לעזיבת המתקן על-ידי הפקחים.

 

"השביתה תחודש אחרי החג"

מנגד, ברשות ההגירה והאוכלוסין מחזיקים בדעה שונה לחלוטין. לדבריהם מדובר ב-100 עובדים בלבד שסופחו למנהל האכיפה. למנהלים, אומרים בהנהלה, יש עוד עובדי שטח רבים והעבודה לא תיפגע כמעט. "השביתה אינה חוקית ועל דעת הממונה על השכר באוצר ינוכה שכרם של השובתים. המנכ"ל החליט לפגוש את נציגים והם סירבו להיפגש עם כל ההנהלה אלא דרשו פגישה איתו. אנחנו מסרבים לקבל עבודה חלקית".

דורון עזרא, יו"ר ועד עובדי יחידת עוז לא נותר חייב. "זו חוכמה קטנה לספר בכלי התקשורת שהוא דוגל בשיתוף פעולה והידברות עם העובדים שלא באמצעות התקשורת, אולם בפועל הוא פועל בניגוד מוחלט לדברים . בתום חופשת החג המרוכזת הפקחים מתכוונים לחדש את השביתה במידה ולא יענו דרישותיהם"

בטי מצר לוי, סמנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית, הוסיפה: "אנו מצפים מכל מעסיק ובמיוחד כאשר מדובר ברשות ציבורית להתנהל בתום לב, לעמוד אחר הצהרותיו של המנכ"ל ולמצוא את הפתרון למיצוי זכויות העובדים".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה