הומוסקסואל מרוויח פחות מסטרייט. לסבית מרוויחה יותר!

הומוסקסואל מרוויח פחות מסטרייט. לסבית מרוויחה יותר!

לסביות מרוויחות בממוצע 8% יותר מאשר נשים הטרוסקסואליות, בעוד גברים גאים מרוויחים בממוצע 5% פחות מהקולגות הסטרייטים שלהם

שיתוף
מגמות שכר
מגמות שכר

הכותרת הזאת עשויה לגרום לכם לחשוב שמשהו, גם אם קטן, השתנה לטובה בעניין פערי השכר בין גברים לנשים, אבל לא זה הסיפור. להיפך. נשים לסביות מרוויחות בממוצע 8% יותר מאשר נשים הטרוסקסואליות, בעוד גברים גאים מרוויחים בממוצע 5% פחות מהקולגות הסטרייטים שלהם. הנתונים עולים מסקר פערי שכר של אוניברסיטת Anglia Ruskin שבוצע בבריטניה.

דוח שבוצע על ידי הבנק העולמי, שעסק בהשפעת הנטייה המינית על שוק העבודה, הראה שפערי השכר השתנו בין אירופה לבין ארצות הברית. בגרמניה לסביות מרוויחות 11% יותר מנשים סטרייטיות, ופער זה עולה ל-20% בארצות הברית. עבור גברים הומוסקסואליים, החדשות דווקא רעות: בגרמניה הסטרייטים מרוויחים 9% יותר מאשר הומואים, ובארצות הברית ההפרש צומח ל-16% לטובת הסטרייטים.

ניק דריידאקיס, כלכלן בכיר ממחברי הדוח, אמר שהבדלי השכר בין נשים לסביות לסטרייטיות אינו תואם את התובנה שמעסיקים מפלים על בסיס מגדר. "מחקרים על גישה למשרות פנויות מציעים שלסביות מופלות לרעה בשלבים הראשוניים של תהליך הגיוס, בהשוואה לנשים הטרוסקסואליות. גם מחקרים על שביעות רצון בעבודה מראים שלסביות מרוצות פחות ממשרותיהן בהשוואה לנשים הטרוסקסואליות," אמר דריידאקיס.

במקום העבודה כולם צריכים להיות גברים וסטרייטים
דריידאקיס מציע שהגורמים הרגילים שמונעים מנשים לטפס בסולם התאגידי, כמו עבודה גמישה וחופשת לידה, סביר פחות שיהיו תקפים עבור לסביות. "ייתכן שלסביות נוטות להבין בשלב מוקדם בחיים שהן לא יינשאו במשק בית מסורתי," הוא אמר. "סביר יותר שיקבלו החלטות מכוונות קריירה, כמו להישאר בלימודים זמן ארוך יותר, בחירת התמחות שתוביל למשרה משתלמת יותר, ויותר שעות עבודה, בהשוואה לאימוץ חלוקת תפקידים מסורתית יותר במשק הבית," הוסיף דריידאקיס.

כאשר מדובר בגברים הומוסקסואלים, המחקר מציע ש"סטיגמה מינית" קיימת עדיין במקומות עבודה רבים בעולם, וגברים גאים רבים מתמודדים עם אפליה בשל אי ציות לתפקידים המגדריים המסורתיים. "שונות בגבריות עשויה להוליד הערכות מוטות ויחס מפלה כלפיהם במקום העבודה כיוון שהם אינם עונים על ציפיות קשורות לנורמות גבריות של דומיננטיות ואסרטיביות," אמר דריידאקיס על הגברים הגאים. "הם נענשים על התנהגות בדרכים שהולמות זהות נשים, כמו תמיכה וצייתנות."

הדוח מראה שפחות מ-20% מהמדינות אימצו חוקים נגד אפליה על בסיס מיני בתעסוקה. 2.7 מיליארד אנשים חיים במדינות שבהן להיות בעל נטיות הומוסקסואליות זה פשע.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה