פלורידה: המושל דורש מעובדי המדינה לעבור בדיקות סמים

פלורידה: המושל דורש מעובדי המדינה לעבור בדיקות סמים

מושל מדינת פלורידה דורש מעובדי המדינה לעבור בדיקת סמים. ארגונים לזכויות אזרח טוענים – הדרישה לא חוקתית

שיתוף
חוקי עבודה
חוקי עבודה

מושל מדינת פלורידה בארה"ב, ריק סקוט, הורה לראשי הלשכות הממשלתיות במדינה לבצע בדיקות אקראיות לשימוש בסמים בקרב העובדים. המושל הורה לבכירי המגזר הציבורי במדינה לתת לעובדים התרעה של 60 יום לפני ביצוע הבדיקות. לוחמי זכויות האזרח עתרו לבית המשפט בניסיון לטרפד את המהלך.

פוליטיקאים בארה"ב (הן מהמפלגה הדמוקרטית והן מהמפלגה הרפובליקנית) מתחו ביקורת חריפה על הצעד התמוה ואף הביעו חשש שהליך זה הוא מנוגד לחוקה. פוליטיקאים משני צדי המתרס מתחו ביקורת על הדרישה התמוהה והפתאומית של מושל המדינה לדרוש מאלפי עובדים לעבור בדיקה 'פולשנית' לגילוי סמים ללא כל סיבה קונקרטית וכמו כן, נמתחה ביקורת הן מצד פוליטיקאים והן מצד אזרחים משלמי המיסים – על עלויות הבדיקה הבלתי סבירות, שעלויות להסתכם באלפי דולרים. 

מושל המדינה, ריק סקוט, לא נימק את הדרישה לביצוע בדיקות סמים בקרב עובדי המדינה אלא דיבר באופן כללי על הנזק של סמים והרצון שלו לוודא שעובדי המדינה אינם עושים שימוש בסמים לא חוקיים.  המושל עובד כעת על גיבוש הצעת חוק שתאפשר לממשלה לבצע בדיקות תקופתיות (אחת לשלושה חודשים) ל-10% מעובדי השירות הציבורי, כדי למנוע שימוש בסמים בקרב עובדי מדינה.

התנועה לזכויות האזרח בפלורידה, אשר הגישה התנגדותה לבית המשפט, טוענת כי ביצוע בדיקות 'פולשניות' לגילוי סמים נוגדת את התיקון הרביעי לחוקה, היא מפרה את זכות העובדים לפרטיות  וכי על מנת לבצע בדיקה מסוג זה, חייבת להיות עילה סבירה וצו משפטי המותיר לממשלה לערוך את הבדיקה. בלא צו חיפוש, טוענים חברי התנועה, אין למדינה רשות לבצע את הבדיקות ללא הסכמת העובדים.

בית המשפט במיאמי, הדן בנושא, צפוי לקבל החלטה בעתיד הקרוב ומדיווח תקשורתי עולה כי השופטת הביעה הסתייגותה מפני אישור מהלך זה וכבר במהלך המשפט ציינה כי הדרישה שכל עובדי הממשלה יעברו בדיקות היא דרישה כללית מידי, חסרת הצדקה ועלולה לעלות למשלמי המיסים הון.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה