עיצומים במשרד החוץ ובמאוחדת

עיצומים במשרד החוץ ובמאוחדת

עובדי משרד החוץ מחריפים את העיצומים ולא מטפלים בביקורי שרים בחו"ל; עובדי קופת חולים מאוחדת ישבתו מחר לאות הזהרה בעקבות קיפאון מו"מ בנוגע לדרישותיהם

שיתוף
שביתת עובדים

שביתת עובדים

בעקבות סכסוך עבודה במשרד החוץ, נקטו עובדי המשרד היום בעיצומים חריפים, כאשר הפסיקו לטפל בביקורי שרים וחברי ממשלה בחו"ל. העובדים החריפו את העיצומים לאחר שבימים האחרונים הם נוקטים בעיצומים אחרים הכוללים הפסקה בהנפקת דרכונים דיפלומטיים, הפסקה של הזרמת דיווחים פנימיים של המשרד ואי-טיפול בכל הנוגע למינויים פוליטיים. העובדים החליטו לנקוט בעיצומים בעקבות דרישתם לטפל בבעיות במשרד שלא זכה לכל מענה, וכתוצאה מכך הוכרז סכסוך עבודה מול ההנהלה. לדבריהם הבעיות כוללות  תנאי העסקה בעייתיים לעובדים בחו"ל, העסקת עובדים באופן זמני ונהלים שאינם תקינים.  

החרפת העיצומים יצאה לדרך לאחר הוראה בכתב שקיבלו מוועד העובדים, בה הורו לטפל רק בביקורים של שר החוץ וסגנו. הוראה נוספת קיבלו העובדים מהוועד, במסגרתה נאסר לסייע לעובדי משרדים אחרים שנסעו לשליחות בחו"ל בקליטתם במדינה הזרה: אי מתן סיוע בקליטה במדינה, בנוגע לשכר דירה, רישום לגני ילדים ובתי ספר וכן שירותי אדמיניסטרציה שוטפת. הסיוע היחידי שיתנו עובדי במשרד החוץ לשליחים בחו"ל הוא רק בתחום שירותי הרפואה והחירום.

בסוף החודש מתוכננת נסיעה לצרפת של שר האוצר, יאיר לפיד, ואם לא ייפסקו עד אז העיצומים תשתבש נסיעתו. ועד העובדים מסר כי הקיפאון במשא ומתן בנוגע לדרישותיהם הוא זה שהביא את העיצומים וכי הם יוחרפו במידה ולא יעשה דבר.

מחר: שביתה בקופת חולים מאוחדת

לאחר סכסוך עבודה שהוכרז על ידי הסתדרות המעוף לפני כחודש, שביתת אזהרה תתקיים מחר בקופת חולים מאוחדת, בה ישתתפו כ-4,000 עובדי הקופה. סניפים של הקופה בכל רחבי הארץ יהיו סגורים, פרט למחלקות חירום שיפעלו כמו ביקורי בית, מחלקות אונקולוגיה, רפואה דחופה, היחידה לפוריות. העובדים יצאו להפגנות בתל אביב ובירושלים, במחאה על קיפאון במשא ומתן בנוגע לחתימת הסכם עבודה קיבוצי.

ארנון בר דוד, יושב ראש התאחדות המעו"ף, אמר כי סכסוך העבודה והיחסים בין ההנהלה לעובדים נמצאים במשבר במשך שנה וחצי. לאחר איפוק מצד העובדים, הם כעת דורשים להמשיך את המשא ומתן בעניינם, ועל כן תפתח שביתת האזהרה. במשך זמן רב לא הושג הסכם והיחסים אף התדרדרו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. הגיע הזמן שיבינו כמה מטלות ואחריות מוטלת על עובדי משרד החוץ וכמה מעט הם מתוגמלים. רק כשהשביתה תפגע באישי ציבור , הם יתעוררו

השאר תגובה