עורכת דין פוטרה מהעירייה מטעמים פסולים, ראש העיר יפצה באופן אישי

עורכת דין פוטרה מהעירייה מטעמים פסולים, ראש העיר יפצה באופן אישי

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב פסק לטובתה פיצוי כספי בסך 24 משכורות ועוד 50,000 ₪ שכר טרחה, כשמחצית מהסכום ישולם על ידי ראש העיר אישית

שיתוף
חוקי עבודה
חוקי עבודה

עורכת דין שעבדה בעיריית רמת השרון הגישה, במסגרת עבודתה, תביעה לפינוי נכס שהחזיקה אחותו של ראש העיר בניגוד לחוק. בנוסף, עורכת הדין, שהייתה ממונה בין השאר על רישום נכסים בעירייה, סירבה לחתום על הסכם חכירה עם חברה שזכתה במכרז להקמת דיור מוגן בעקבות מחלוקת בנושא זכויות בניה.

לטענת עורכת הדין, ראש העיר אמר לה כי ימצא דרך לסלקה גם אם יצטרך לחפור 'מתחת לאדמה' ואכן, כעבור זמן לא רב, היא הוצאה לחופשת עבודה מאולצת שבסופה נערך לה שימוע ובמעמדו היא פוטרה לאחר 15 שנות עבודה בעירייה.

בעקבות הפיטורים, הגישה עורכת הדין כתב תביעה כנגד העירייה וראש העיר יצחק רוכברגר, בגין פיטורים שלא כדין מטעמים פסולים / אישיים. בכתב התביעה דרשה עורכת הדין כי בית הדין לעבודה יורה לעירייה להחזירה לעבודה, מתוקף צו בית משפט, היות שהיא פוטרה ממניעים זרים ועל כן הפיטורים הינם שלא כדין.

מהעירייה נטען מנגד כי התובעת פוטרה בעקבות תפקוד לקוי וכי היא איננה עומדת בדרישות התפקיד. בנוסף, נטען כי לתובעת היו בעיות לא רק בתפקוד המקצועי אלא גם ביחסי אנוש בכל הקשור ליחסי העבודה עם שאר עובדי העירייה (בין השאר הוכח כי היא נהגה להקליט את עמיתיה לעבודה במהלך שיחות ודיונים). מהעירייה נטען כי השבתה לעבודה תפגע בתפקוד העירייה והשירות שזו מעניקה לתושביה.

התובעת התייחסה לטיעונים אלו 'כחבילת טיעונים שנתפרה במיוחד לצורך העניין', שכן לא הועלו כנגדה תלונות וטענות מסוג זה במהלך 15 שנות עבודתה בעירייה, עד לסדרת התקריות האחרונות שהוצגו תחילה.  

השופט מיכאל שפיצר קיבלת את התביעה בחלקה, כאשר פסק כי העירייה אכן פיטרה את עורכת הדין משיקולים פסולים ולכן הפיטורים נעשו שלא כדין. "השופט שפיצר: "…הדברים מעידים על כך שראש העיר ביקש לפטר את התובעת ובנחישותו לפעול כך, גמר אומר בלבו לעשות כל שבכוחו כדי להביא לפיטורים – בין אם על ידי הוצאת כספי ציבור והצעת תנאי פרישה מיטיבים לתובעת, ובין אם על ידי טפילת עילות פיטורים שבחלקן אין ממש. זוהי אינה פעולה תמת לב של מעסיק המבקש להורות על פיטורי עובד שכשל".

עם זאת קבע השופט, כי דרך התנהלותה של התובעת עם עובדי העירייה, והעובדה שנהגה להקליט אותם (כפי שהוכח במסגרת המשפט) הינה פסולה ויש בה כדי לשלול אפשרות עתידית של יחסי עבודה סדירים. אשר על כן, דחה השופט את בקשתה לאכיפת עבודתה בעירייה.

בית הדין פסק לטובתה פיצוי עונשי של 24 חודשי שכר, וכן הוצאות שכר טרחה בסף 50,000 ₪ והורה כי מחצית מהסכום תשלום לתובעת על ידי ראש העיר רוכברגר בכבודו ובעצמו.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה