ביולוגיה ארגונית: עובדי המכון למחקר ביולוגי תבעו את ההנהלה

ביולוגיה ארגונית: עובדי המכון למחקר ביולוגי תבעו את ההנהלה

לבד מסכסוך העבודה עליו הכריזה ההסתדרות במכון לפני כחודש, ועד העובדים תובע בחזרה את השליטה על קרן הסיוע הכלכלי לעובדים

שיתוף

יחסי העבודה במכון למחקר ביולוגי בנס ציונה מחריפים.

מאז הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה במכון לבקשת העובדים, ועד העובדים הגיש לאחרונה תביעה נגד הנהלת המכון בגין "ההשתלטות שלה" על כספי קרן העזר המיוחדת, שנועדה לסייע לעובדים.

קרן העזר הוקמה במכון לפני 17 שנים כאפיק סיוע לעובדים בעלי הוצאות חריגות לצרכים שונים כמו טיפול רפואי או פסיכולוגי, רפואת שיניים ואחרים.

בתביעה שהגיש הוועד נגד ההנהלה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, נטען כי למרות שהקרן אמורה לפי תקנונה להיות בניהול של חברי ועד העובדים, מעשית ניהול קרן העזר מצוי כולו בידי הנהלת המכון. "האחרונה מתעלמת לחלוטין מנציגי העובדים שמונו להנהלת הקרן והיא עושה בקרן כראות עיניה", נכתב בתביעה. בהמשך מבקש הוועד מבית הדין להפקיע מידי הנהלת המכון את ניהול קרן העזר.

יצוין כי זו אינה התביעה הראשונה שעובדי המכון מגישים נגד ההנהלה בתקופה האחרונה. בתביעה הקודמת שהגיש הוועד נטען שהנהלת המכון אינה מפרטת כחוק בתלושי השכר את הזכויות הכלכליות שצברו העובדים, דוגמת ימי מחלה וחופשה. במקרה זה הודתה ההנהלה בטעותה, אך טענה לזכותה כי הדבר קרה בשל "מגבלות מחשוביות וטכניות, הנובעות משינויים ארגוניים שנעשו במכון".

בשלב זה שוקלים עובדי המכון לממש את סכסוך העבודה עליו הכריזו באמצעות ההסתדרות, לאחר שתקופת הצינון ממועד ההכרזה על הסכסוך כבר תמה והם רשאים על-פי החוק לקיים עיצומים או שביתה.

בהסתדרות, מצדם, אומרים שעילת הסכסוך הם יחסי עבודה לקויים. "במכון לא מתקיים משא ומתן על הסכם שכר קיבוצי חדש, למרות פניית הוועד להנהלה. הנהלת המכון מעבירה עובדים ממקום למקום, מקצצת בסמכויות של חלק מהעובדים ללא היוועצות עם הוועד ואף לא מאפשרת קיום השתלמויות וקידום בדרגות של העובדים", לשון ההסתדרות.

המכון למחקר ביולוגי בישראל עוסק במחקר בתחומי הביולוגיה, המיקרוביולוגיה, הכימיה ותחומים סמוכים.  המכון הוקם בשנת 1952 וממוקם בנס ציונה. הוא מסונף למשרד ראש הממשלה, ופועל בקשר הדוק עם משרד הביטחון, ונודע כגוף שעוסק, בין השאר, בפיתוח אמצעי הגנה מפני נשק ביולוגי ונשק כימי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה