סקר חדש: הבדלים משמעותיים בין נשים לגברים בתוכניות חיסכון עתידיות

סקר חדש: הבדלים משמעותיים בין נשים לגברים בתוכניות חיסכון עתידיות

על פי סקר חדש, יש פער משמעותי בין גברים לנשים מבחינת ההערכות לגיל הפרישה, חיסכון לטווח הקצר והשקעה במניות

שיתוף
חיסכון פנסיוני
חיסכון פנסיוני

גברים ממארס נשים ממאדים? כאשר זה מגיע להתנהלות הכלכלית והחיסכון לעתיד הקצר והארוך, יש פערים לא מבוטלים בין גברים לנשים בצפון אמריקה.

על פי סקר חדש (בו השתתפו 1,224 מבוגרים הלוקחים חלק בכוח העבודה) שתוצאותיו פורסמו במגזין HR Report הקנדי, עולה שיש פער לא מבוטל בין האופן שבו הגברים מתכוננים לגיל הפרישה לבין הדרך בה נשים עושות זאת. מהסקר עולה כי 63% מהגברים בקנדה מפרישים לחסכונות פנסיוניים וזאת לעומת רק 58% מכלל הנשים, קרי קיים פער של 8% בין הנשים לגברים.

גברים אולי משקיעים יותר במסלולי הפנסיה השונים אולם נשים משקיעות יותר בתוכניות חיסכון פטורות ממס (בדומה למבנה קרנות השתלמות המוצעות בארץ). כך, 53% מהנשים משקיעות בתוכניות חסכון פטורות ממס ואילו רק 48% מהגברים עושים זאת, משמע קיים פער של 9.5% והפעם לטובת הנשים.

נשים וגברים בצפון אמריקה נוהגים אחרת גם כאשר מדובר על חסכונות למקרי חירום (חסכונות לטווח קצר אותם ניתן 'לשבור' בכל עת במקרה הצורך). בעוד רק 73% מהגברים מפרישים כספים לתוכניות חסכון חירום, למעלה מ-80% מהנשים עושות זאת, הווה אומר שקיים פער בשיעור של 9% בין הגברים לנשים.

אך כאשר מדובר על הבדלים מהותיים בין גברים לנשים, הפרמטר הבולט ביותר הוא השקעה במניות או בתוכניות חיסכון צמודות למניות. בעוד 22% מהגברים משקיעים בתוכניות שונות הצמודות למניות, רק 10% מהנשים עושות זאת כך שלמעשה יש כאן פער בשיעור של 55% בין נשים לגברים.

ג'ייסון ראונד, ראש המחלקה לתכנון פיננסי בחברה הפיננסית RBC: "נשים משקיעות בצורה שמרנית, הן מחפשות אחר יציבות לטווח הארוך ורשת ביטחון לטווח הקצר. גברים משקיעים לטווח הארוך, הם חשים ביטחון לגבי ההווה ומוכנים לקחת מעט יותר סיכונים, כדי להרוויח יותר בעתיד."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה