רק 5% מהחברות מדרגות את ביצועי משאבי האנוש כמצוינים

רק 5% מהחברות מדרגות את ביצועי משאבי האנוש כמצוינים

סקר שנערך בקרב מנהלי משאבי אנוש ומנהלים עסקיים מצא חוסר שביעות רצון מתפקוד משאבי אנוש בארגונים

שיתוף
ניהול עובדים

מצד אחד קיימת תחושה שעולם משאבי אנוש אינו מפסיק להתפתח ואין מה להשוות את מצבו היום למה שהיה לפני עשור אחד בלבד, ומצד שני נראה שלמרות הכול הוא אינו מצליח לעמוד בקצב השינויים המהיר שבעולם העסקים. מחלקות משאבי אנוש זקוקות כיום לעדכון עמוק של כישורים כיוון שחסרות להן היכולות הנכונות לענות על צרכים עסקיים. טענה זו עלתה בין היתר באתר משאבי אנוש Human Resources שפרסם את דוח "מגמות הון אנושי 2015: הנהגה בעולם חדש של עבודה" של חברת השירותים העסקיים הגלובלית Deloitte. על פי הדוח, ביצועי משאבי אנוש כפונקציה לא הראו שום סימני שיפור בהשוואה לשנה שעברה.

החוקרים סקרו יותר מ-3,300 מנהיגי משאבי אנוש ועסקים ב-106 מדינות ומצאו שרק 5% מהמגיבים דירגו את פונקציית משאבי אנוש בארגוניהם כ"מצוינת" – שיעור זהה לזה של השנה שעברה. נוסף על כך, רק 30% מהמנהיגים העסקיים האמינו שלמשאבי אנוש יש מוניטין של מקבלי החלטות עסקיות טובות, בעוד 28% חשו שמשאבי אנוש יעילים מאוד. 22% האמינו שאנשי משאבי אנוש מתאימים את עצמם לצרכיו המשתנים של כוח העבודה, ושיעור דומה (20%) חש שמשאבי אנוש מסוגלים לתכנן בצורה הולמת עבור צרכיה העתידיים של החברה בתחום הכישרונות.

מסקנה: משאבי אנוש אינם עומדים בקצב!
"לומר זאת בבוטות, משאבי אנוש אינם עומדים בקצב השינוי בעסקים,"נכתב בדוח. פער היכולות של מנהיגי משאבי האנוש, המונחים של הדברים שלהם זקוקים המנהיגים העסקיים, עמד במדינות אסיה על 30% ובמדינות מזרח אסיה גדל ל-38%.

רק קומץ מנהיגי משאבי אנוש ומנהיגי עסקים (10%) חשבו שמחלקות משאבי אנוש בארגוניהם היו "מצוינות" ב"ראיית משאבי האנוש בעלי אחריות לאספקת פתרונות ותכניות חדשניים".

"אולי בשל תפיסות עמומות אלה של ביצועי משאבי אנוש, מצאנו מגמה מתחזקת של מנכ"לים שמצרפים אנשים שאינם מקצועני משאבי אנוש למלא את התפקיד של סמנכ"לי משאבי אנוש," נכתב בדוח.

האתגר הגדול ביותר שעומד בפני משאבי אנוש היום הוא יצירת מעורבות בקרב המועסקים. פונקציה זאת צוינה על ידי 87% ממנהיגי משאבי אנוש והמנהיגים העסקיים. זאת עלייה לעומת 79% שציינו זאת בשנה שעברה. 60% מהמגיבים הודו שאין בארגוניהם תכניות מתאימות למדידת המעורבות ולשיפורה, וזהו סימן ל"חוסר מוכנות למתן מענה לסוגיה."

 סמנכ"לי משאבי אנוש – הירשמו לפורום השנתי לסמנכ"לי משאבי אנוש 2015
לפרטים והרשמה לחצו כאן 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה