שיתוף

עתיד ניהול כוח העבודה מתפתח כל הזמן. כל פעם כשאתה חושב שיישמת את התוכנה המודרנית ביותר, כלי דיגיטלי חדש צץ ומנער את הענף. זה הופך להיות יותר ויותר קשה לחזות את הדבר הגדול הבא שישנה את הדרך בה אנו עובדים. כעת כששנת 2018 כבר כאן, ארגונים רבים החלו, או מתחילים, לגבש תוכניות ניהול עובדים ואסטרטגיות ניהול לשנה החדשה. הנה כמה דברים שמנהלים יכולים לקחת בחשבון בעת תכנון אסטרטגיית ניהול כוח העבודה שלהם עבור שנת 2018 ולשנים הבאות.

מי עובד אצלנו

המחצית השנייה ש שנת 2017 סימנה שינוי גדול בהרכב בדורי של כוח העבודה. סיום דור ה- Z את האוניברסיטה/מכללה, מראה כי בפעם הראשונה המנהיגים הבכירים יצטרכו לנהל 5 דורות בתוך סביבה אחת. הכניסה של הדור הזה למקום העבודה מצריכה מחקרים נוספים לגבי העדפותיהם ודרכי ניהולם. אנו יכולים לצפות מבני דור ה- Z שיהיו להם שאיפות ודעות משלו, מה שידרוש מהמנהיגים לשנות את האופן שבו הם מנהלים אותם.

עידוד שיתוף פעולה בין-מחלקתי יפתח הזדמנויות בפני דורות מרובים לעבוד יחד. עובדים לא מנוסים יכולים ללמוד הרבה מניסיון הדורות הקודמים. העובדים אשר משתפים פעולה באופן קבוע אחד עם השני יחשפו בהדרגה ערכים משותפים ואתיקה בעבודה, מה שיקל על מנהלים בהובלת כמה דורות.

על מה אנחנו עובדים

מגמות משאבי אנוש לשנת 2018 תהיינה בין היתר סביב פרודוקטיביות, עיצוב ואינטליגנציה של יישומי תוכנה ארגונים. המנהלים תמיד מחפשים דרכים חדשות להגדלת התפוקה של כוח העבודה, תוך חיסכון בזמן ובמשאבים. המגמה הזו תמשיך לרוץ גם בשנים הקרובות, כאשר ישנן אפשרויות תוכנה בשוק שנועדו לשפר את ניהול כוח העבודה ביתר קלות.

הערכות עובדים תתבצענה באופן ממוחשב ולעתים ממסופר ע"פ נקודות וציונים לקריטריונים חשובים, כך שיהיה ניתן לעקוב אחריהם ולשפר את הציונים כל הזמן. כיום המעסיקים רוצים לספק משוב לעובדים בהתראה של רגע ולעקוב אחר הביצועים ללא הרף מפרויקט לפרויקט. 2018 יראה גידול במספר הארגונים המפעילים את "ניהול הביצועים הרציף" יחד עם פתרונות נוספים שישפרו את אסטרטגיות ניהול הכישרונות.

איך אנחנו עובדים

טרנספורמציות בניהול כוח העבודה לא רק משפיעות על הטכנולוגיה שארגונים משתמשים בה, אלא גם על המטלות והמשימות היומיומיות של העובדים. יש ללמוד ולהתעדכן כל הזמן במיומנויות חדשות ושיטות מומלצות, על מנת להישאר תחרותי בשוק. 74% מכוח העבודה האמריקאי מאמינים כי עליהם ללמוד מיומנות חדשה או לרענן מיומנות ישנה כדי להישאר ברי השגה לעתיד, בהתבסס על דו"ח שפורסם לאחרונה ע"י PWC. ניידות עובדים והערכות ביצועים הופכות פחות ממוקדות משימה ומתחילות לשים דגש רב יותר על מיומנויות למידה. מיליארדים שהצטרפו לכוח העבודה עוררו שינוי זה כאשר הם נכנסו לכוח העבודה המחפש חדשנות ופוטנציאל צמיחה ולא נאמנות לחברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה