מתנה לא מוערכת מהבוס

מתנה לא מוערכת מהבוס

העובדים שלכם לוקחים את התגמולים כמובן מאליו? אחד הפתרונות לטעת בהם הערכה לכך הינה שימוש בתוכנת ניהול תגמולים

שיתוף
תגמול לעובדים

ברגע שהשוק מגלה סימני התאוששות כלשהם מן המיתון הכלכלי, כותרות העיתונים ממהרות להזהיר מפני גלי עזיבה של מוחות מוכשרים לחברות מתחרות. הזדמנויות חדשות שצצות בארץ או בחו"ל לצד תחושת המיאוס והשחיקה של עובדים נאמנים בתקופות הקשות, קורצות להם ומאיצות בהם לחפש אחר הזדמנויות חדשות.

מצב זה מאלץ את הארגון להתמודד באמצעות מאמץ עיקש במטרה  לשמר את אנשי המפתח המוכשרים ולא לאבד אותם לטובת המתחרים, ובמהרה הוא נאלץ לתת עד בלי די תגמולים– העלאות שכר, קידום מקצועי, הדרכות והכשרות מקצועיות, חבילות רווחה מטיבות, אופציות, עמלות, קרנות השתלמות ועוד. גם מתן האופציה לעבוד יום אחד בשבוע מהבית או הענקת גמישות באופן כללי לעובד על מנת לאפשר לו לשמור על איזון בין עבודה לחיים פרטיים אינה הטבה יוצאת דופן בחברות רבות.

הארגון כה עסוק בהרעפת שלל תנאים משופרים והטבות במטרה למשוך עובדים טובים ובעיקר לשמר את העובדים הטובים שלו, עד שלעתים מרוב יער לא רואים עצים. כלומר, מרוב שפע ההטבות המגוונות שהארגון מציע, לעיתים לא ברור האם העובדים יודעים להעריך זאת או שהם רואים בזה עניין מובן מאליו. כאן נכנסת לתמונה הטכנולוגיה ככלי יישומי שמייצר פתרונות מיידיים, כמו בנישות רבות אחרות במחלקת משאבי האנוש בשנים האחרונות.

לקראת חודש הרווחה בארצות הברית נערך סקר בהשתתפות 10,000 עובדים מ-1,700 חברות. מהסקר עולה כי 77% מקרב העובדים סבורים שתוכנת ניהול רווחה והטבות המשמשת בידי הארגון כלי הסברה, מעלה את רמת השביעות של העובדים ביחס לתנאים וההטבות שהארגון נותן.

עוד עולה מהסקר כי 87% מכלל העובדים בחנו בעבר את תכנית התגמול והרווחה של ארגון טרם הגשתם מועמדות למשרה בחברה, וכי נושא הרווחה מהווה עבורם את אחד השיקולים המרכזיים ביותר בבחירת מקום עבודה.

הפתרון- תוכנת ניהול תגמולים ככלי הסברה

לדברי ריי אודונלד, מנכ"ל חברת Total Rewards Software, "ארגון שעומד לאבד את המוחות המוכשרים שלו ניצב בפני סכנה ממשית. ההתעוררות במשק מייצרת מדי יום אינספור הזדמנויות חדשות ולכן עליו לפעול באופן מיידי על מנת לשמר את העובדים שלו".

לטענתו, שימור עובדים לאו דווקא משמעו להעניק יותר או למצוא מודלים חדשים לתת לעובדים, אלא הכוונה לתהליך הסברה ותקשור של מה שהארגון כבר נותן כיום. לדבריו, דרושה מערכת ייעודית שתאפשר לתקשר בפני העובדים את הנושא המורכב של: שכר, עמלות, בונוסים, ביטוח בריאות, ביטוח פנסיוני, קרנות השתלמות, תכניות חיסכון ומסלולי רווחה שונים.

ישנם מסלולים שעל העובדים לבחור ולשם עליהם להבין אותם לעומק. ישנן הטבות שהעובדים מקבלים אך כלל לא מודעים לכך או לא מודעים לערכן של אותן הטבות (למשל סבסוד ארוחות, טלפון נייד, רכב חברה ועוד). כמו כן, ישנם עדכונים חדשים שנכנסים מדי תקופה שבהם העובדים אינם מבחינים או שאפילו אינם מודעים לכך. לכן, מסלולי רווחה ותגמול אינם ממצים את הפוטנציאל שטמון בהם.

זוהי מכה לארגון כשהוא מאבד עובדים טובים שנוטשים לטובת מקום עבודה שמציע תנאים טובים יותר, אבל המכה ניצחת אף יותר כשעובדים עוזבים לטובת מקום עבודה שמציע פחות או יותר את אותם תנאים והטבות, או אפילו פחות, אבל העובדים פשוט סבורים ששם הם יקבלו יותר. ולא מדובר במצב דמיוני- אנו רואים זאת במקומות רבים.

לדברי אודונלד, אפשר להתחיל לגייס אנשי משאבי אנוש לצד אנשי מפתח בכירים וללמדם נושא התגמול והרווחה ויתקשרו אותו עם ציבור העובדים (המועמדים, החדשים וכמובן הוותיקים), תוך עריכתם לבצע עדכונים שוטפים לאורך השנה. לחילופין, הארגון יכול להישען על תוכנה שתעשה עבורו את העבודה.

הארגון צריך להחזיק במערכת שתתקשר עם העובדים בצורה אופטימלית בנושאי שכר והטבות. ישנו שפע מידע שיש להעביר לעובדים בנושא ביטוחים פנסיוניים, ביטוחי בריאות, תכניות חיסכון, אופציות, בונוסים, עמלות ועוד. השימוש במערכת ייעודית מאפשרת לארגון להנגיש את כל המידע הרלוונטי והעדכני, כדי לאפשר לעובדים להכיר בהטבות ובזכויות שלהם, להיות מסוגלים לקבל את ההחלטה הנכונה כשעומדת בפניהם בחירה, להיות מסוגלים לעקוב אחרי המסלולים שלהם ולהתעדכן בזמן אמת.

ענף טכנולוגיית משאבי אנוש מציע כיום מגוון תוכנות ייעודיות לניהול שכר והטבות, הן כחלק מתוכנת משאבי אנוש אינטגרלית והן כמוצר בפני עצמו, כאשר רוב המוצרים החדשים המוצעים הנם פתרונות מבוססי ענן במודל ה-SaaS.

עלות התוכנה לארגון מתבססת בעיקר על מספר העובדים המנוהלים במערכת, כך שגם ארגונים בינוניים ואף קטנים יכולים ליהנות מהשירות בהשקעה שאינה גבוהה יחסית, ולהטמיע בקרב העובדים שלהם הערכה והוקרה לתגמולים השונים שהם זוכים להם ובכך להגביר את נאמנותם למקום העבודה.

על מנת לשמוע עוד פרטים על ניהול הטבות אתם מוזמנים לקחת חלק בכנס שכר והטבות. לפרטים נוספים לחצו כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה