מגמת תגמול עובדים חדשה – משכורות תפורות על פי מידה

מגמת תגמול עובדים חדשה – משכורות תפורות על פי מידה

בהונדה צפון אמריקה מתחילים לתגמל את העובדים בשיטת Total Reward - האסטרטגיה החדשה בתחום ההעסקה (או בעברית - תגמול כולל). תגמול עובדים ע"פ ביצועים על סטרואידים...

שיתוף
תגמול עובדים לפי ביצועים

הונדה צפון אמריקה פתחה במהלך שמסמן כנראה מגמה חדשנית בתחום התעסוקה ותתחיל לתגמל את עובדיה בשיטה שנקראת Total Reward או תגמול כולל. השלוחה קיבלה אוטונומיה ממטה האם של הונדה ביפן שאחת ממשמעויותיה היא יצירת תרבות ארגונית חדשה שתעודד את העובדים לתחרותיות, יוזמה וחדשנות. התגמול יהיה גמיש ומשתנה ויתבטא בתלוש המשכורת, הטבות, תוכנית הפנסיה ועוד.

Total Reward היא אסטרטגיה שבה המעסיקים משלבים בין תגמולים פנימיים, כל יחיד בצוות מקבל בתמורה לעבודתו, או נכון יותר – בתמורה לתפקודו ולא להגדרת תפקידו, וההבדל גדול. Total Reward כולל בדרך כלל משכורת, בונוסים, פנסיה, הטבות בתחום הבריאות והיבטים נרחבים יותר של חבילת ההעסקה כמו הכשרה ופיתוח, סביבת העבודה ואיזון בין חיים לעבודה.

ההבדל הגדול בין "תגמול כולל" לצורת התגמול הנפוצה הוא שכעת לא מדובר במשכורת אחידה לכל העובדים באותו הדרג, שמשמעותה היא אחידות בביצועי העובדים, אלא בחבילת תגמול שממוקדת בגמישות, הבדלי ביצועים, תמריצים וחיסכון בהוצאות הארגון.

מתרבות תגמול יפנית לתרבות אמריקאית של תגמול עובדים

איימי קונץ, מנהלת משאבי האנוש בהונדה צפון אמריקה דיברה בכנס Total Rewards שהתקיים בפילדלפיה בין ה-29 באפריל ל-1 במאי, שהחברה עובדת כעת לפי תוכנית שתחולל תמורה בתרבות הארגונית לכיוון תחרותי יותר וחדשני יותר ותהפוך את הונדה צפון אמריקה למעסיקה הנבחרת של הכישרונות מהשורה הראשונה. ואכן יש משמעות תרבותית בשינוי, מפני שעם קבלת האוטונומיה, הונדה צפון אמריקה מתנתקת לא רק מניהול יפני צמוד אלא גם מתרבות העבודה היפנית, שבה עובד מקצועי יודע שהפירמה שאליה נכנס כצעיר היא הפירמה שממנה יצא לגמלאות, והוא יכול לחזות באופן די ברור את המשכורת ואת מסלול הקידום שיעבור במהלך השנים. שיטת "התגמול הכולל" משנה את כללי המשחק והיא תואמת את הרוח האמריקאית, שמעודדת יוזמה אישית ותחרותיות בשוק, שלפחות ברמה העקרונית, פתוח לכולם. פשוט צריך להצטיין ולשגשג.

"יש בנו אמונה חזקה שאנו רוצים להיות ארגון ייחודי" אמרה קונץ. "אנו מנסים להתקדם מארגון בהנהגה יפנית שהיה עטוף בערכים ובדאגות של יפן, אל ארגון המסתמך על עצמו." הונדה צפון אמריקה רוצה להחזיר את הפוקוס את רוח ההמצאה שהיא חלק משורשיה ההיסטוריים של חברת הונדה ולהיות חברה שבה יש סובלנות ללקיחת סיכונים והתמקדות במוטיבציה."

השיטה הישנה של משכורת אחידה עלתה כסף רב להונדה והקשתה על המנהלים לדלות את מוץ הביצועים הטובים מתוך התבן הכללי של התפוקה. תוכנית התגמול החדשה תושק בתחילת 2014 ותוכנית הביטוח הרפואי והרווחה תושק ב-2015. החברה תשים דגש על ביצועים והטמעת פיתוחים ולמידה.

בישראל ביטוי מעוות במקצת של תפיסת התגמול הכולל היא שיטת החוזים האישיים, המבוקרת קשות על ידי ארגוני עובדים וכל מי שמחזיק בעמדות חברתיות. אבל אם שיטת התגמול הכולל הייתה מיושמת באופן הוגן ועל סמך הערכת ביצועים אמינה במוסדות כמו הביטוח הלאומי, רשויות מקומיות וכדומה, כולנו היינו יוצאים נשכרים.

את שיטת התגמול Total Reward (תגמול כולל) ניתן ללמוד ולעבור הסמכה גם בארץ. הזכיין הבלעדי של השיטה הינה חברת דולב יעוץ והדרכה בניהולה של טלי עצמון. השיטה נסקרת גם בקורס שכר ותגמולים הקרוב (לקבלת פרטים נוספים על קורס שכר ותגמולים – לחץ כאן).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה