מריסה מאייר צפויה להצית מחדש את הדיון הציבורי בנוגע לאיזון בין קריירה...

מריסה מאייר צפויה להצית מחדש את הדיון הציבורי בנוגע לאיזון בין קריירה להורות

מנכ"לית Yahoo הודיעה כי היא בהיריון עם תאומות ושבכוונתה להמשיך לעבוד במשך כל תקופת ההיריון ולשוב לכהן בתפקיד לאחר חופשת לידה מקוצרת

שיתוף

"אני בהיריון עם תאומות זהות שככל הנראה יגיעו בדצמבר" – כך הודיעה אתמול (ג') מריסה מאייר, מנכ"לית Yahoo בת ה-40. "מאחר שההיריון בריא וללא סיבוכים, ומכיוון שאנו מצויים בתקופה מיוחדת של שינויים ביאהו, אני מתכננת לעשות שוב מה את מה שעשיתי עם בני הבכור לפני 3 שנים –לעבוד לאורך כל ההיריון ולצאת לחופשת לידה קצרה", כתבה בבלוג החברה.

משפחה Photo by Ambro

ב-2012 סערו הרוחות לאחר מינויה של מאייר לעמוד בראש תאגיד הענק בעודה בהריון בחודש החמישי, והיה נראה כי מדובר בבשורה של ממש עבור ציבור הנשים העובדות. עם זאת, שבועיים בלבד לאחר הלידה שבה מאייר לעבודה, דבר שגרר ביקורות קשות, ונשמעו קולות רבים לפיהם מאייר פוגעת במעמד הנשים במקום עבודתן בשל יצירת סטנדרט לא סביר.

בפברואר 2013 הודיעה יאהו לעובדיה כי היא אוסרת עבודה מהבית, דבר שהעמיק את הביקורת כלפי מי שעומדת בראש החברה. עם זאת, כעבור כשלושה חודשים הוחלט בחברה על שינוי המדיניות בנוגע לחופשת לידה בתשלום של העובדים, שהוארכה ל-16 שבועות לנשים ו-8 שבועות לגברים. עם זאת, יצוין כי בפייסבוק ובגוגל חופשות הלידה בתשלום המוענקות לעובדים הן למשך ארבעה חודשים.

העיסוק האינטנסיבי סביב הריונה של מאייר מדגיש את התפישות המסורתיות שעדיין שולטות בחברה המערבית, במיוחד לאור העובדה שהפוסט שפרסם ביולי האחרון מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, על כך שהוא עומד להפוך לאב – לא גרר אחריו דיונים בנוגע ליכולתו להמשיך להוביל את החברה כאב טרי, והוא אף לא הרגיש כל צורך להתייחס לתכניות שלו מיד לאחר הלידה.

סוזן וויציצקי (Susan Wojcicki), מנכ"לית יוטיוב, בת 47 ואם לחמישה, אמרה לאחרונה בראיון ל-Time שלהיות אמא שהיא גם מנכ"לית הרבה יותר קל מאשר להיות אמא שאינה מנכ"לית. "האתגרים היו קשים יותר כשהייתי בתחילת הדרך, כשהשמרטפית שלי היתה למעשה העובדת הראשונה שהעסקתי", אמרה וויציצקי. "כעת יש לי כישורי ניהול טובים יותר. קל לי יותר למצוא את האנשים שיעזרו לי בבית, כך שאני יכולה להתמקד בדברים החשובים באמת – עזרה לילדים כשהם זקוקים לי".

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה