שיתוף

כל שנה חדשה מביאה איתה מגמות אחרות בשוק העבודה. שנת 2020 היתה יוצאת דופן לרעה מבחינה בריאותית כמו גם מבחינה עסקית.

עם זאת היא נתנה דחיפה חזקה לכמה מגמות חיוביות ביותר, שהחלו להתגבש בשנים שלפניה, והקפיצה אותן כמה מדרגות קדימה, ובראשן: העבודה מהבית, קליטת העובדים מהבית, חווית עובדים מהבית, הענקת משוב מהבית ועוד.

כעת, לקראת 2021 מסתמנות כמה מגמות הקשורות ישירות ובעקיפים לנושא העסקת עובדים מהבית.

ראשית, מגמת העל המסתמנת היא העבודה מהבית והמשרד ההיברידי: במהלך השנים סביבת העבודה משתנה.

ממשרדים גדולים עבר עולם העבודה למשרדים קטנים המיועדים לכל מחלקה ומשם לאופן-ספייס בו כל עובד מקבל קוביית עבודה – תחנת עבודה וכיסא שתחומיה מסומנים על ידי קירות גבס בגבהים שונים ומרחב עבודה מינימליסטי.

כעת, בעקבות מגיפת הקורונה עברו משרדים רבים לעבודה מהבית, וחלקם עברו לעבוד בשיטת המשרד ההיברידי: כלומר חלק מהעובדים ממשיכים לעבוד מהמשרד והשאר עובדים מהבית.

במקומות מסויימים העובדים מהבית ומהמשרד מתחלפים, כך שכל עובד יוצא לעבוד יומיים או שלושה מהבית ויומיים או שלושה מהמשרד.

המדמה השנייה היא הצורך להתאים את העבודה מהבית לארבעה מרכיבי מפתח: המצב בבית העובד, אופי העבודה, האישיות של העובד והמשימות שעליו לבצע.

המגמה השלישית היא מיפוי המיומנויות. כל חברה מתמקדת בצמיחה עתידית. לכן מיפוי המיומנויות בארגון מדורג לעיתים קרובות בין המגמות האחרונות בחשיבותן במחלקת משאבי אנוש.

אבל למיפוי זה יש חשיבות רבה. מדובר במערך בדיקות שמסוגל להעריך את הכישורים הנוכחיים של העובדים ואת הכישורים העתידיים שלהם.

הנה 2 תחומים שמיפוי המיומנויות יכול לסייע בהם:

1 פיתוח קריירה:

מיפוי מיומנויות מאפשר למנהל משאבי אנוש לייעץ לעובדים לגבי הכישורים הטובים ביותר שהם יכולים לבטא כדי להצליח בעתיד.

ניתן לזהות כישורים נסתרים של עובדים, שאמנם מקבלים ביטוי בעבודתו אבל אינם נמצאים ב"קדמת הבמה" של המשימות שנכללות במסגרת תפקידו.

טכניקת מיפוי מיומנויות מאפשרת להתאים את העובדים טוב יותר לתפקידים חדשים ואף לקדם אותם.

2 חלוקה מחדש של תפקידים:

חשיבותו של פיתוח הקריירה ממשיכה להיות גבוהה גם אם בדרכים חדשות. לעיתים, מיומנויות מסוימות עלולות להפוך מיושנות ולא רלוונטיות. לכן חשוב לאתר את הכישורים והמיומנויות האחרים של העובד כדי להפנות אותו לדרך פרודוקטיבית יותר.

המגמה הרביעית היא אתיקה של ההנהלה הבכירה שצריכה לחלחל כלפי מטה: עובדים, מועמדים, לקוחות, ושותפים, כל אלה מצפים לסביבת העבודה אמיתית, כנה והגונה.

ארגון שמשדר רעילות יסבול מהשלכות גרועות שישפיעו על העסק כולו. יש 5 תופעות שעל נהל משאבי האנוש לוודא את הפסקתן המיידית אם הוא מגהל שהן אכן קיימות בארגון:

1 פרוטקציה לבני משפחה.

2 השמעת  בדיחות לא רלוונטיות וחסרות טעם.

3 הטיות ואפליה מכל סוג.

4 קבלת החלטות לא רלוונטיות.

5 מעקב דיגיטלי צמוד מדי אחר העובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה