מאות מנהלים ב"תנובה" לא יקבלו את הבונוס השנתי שהובטח

מאות מנהלים ב"תנובה" לא יקבלו את הבונוס השנתי שהובטח

בסך הכל מדובר ב-500 עובדים מסוג זה וכ-6,000 עובדים נוספים בהסכם קיבוצי. בחברה שוקלים לחלקו למספר מצומצם של עובדים

שיתוף

הבונוס השנתי ל-2011 של מאות עובדי תנובה החתומים על חוזים אישיים, לא יחולק בסופו של דבר.

אתר כלכליסט דיווח הבוקר (א') כי לפני כמה ימים הודיעה הנהלת החברה, שעוברת התייעלות אינטנסיבית בתקופה זו, על ביטול הבונוס השנתי למנהלי החטיבות השונות ואלו בישרו לעובדים על כך.

הבונוס מחולק לרוב, למנהלים במטה החברה עבור ביצועי השנה החולפת. בסך הכל, מדובר ב-500 עובדים מסוג זה וכ-6,000 עובדים נוספים בהסכם קיבוצי.

כצפוי, עם קבלת ההודעה הגיבו חלק מהנמענים בהתמרמרות. לטענתם, השקיעו שעות עבודה מרובות בחודשי הקיץ, בצל המחאה החברתית וחרם הצרכנים שהוטל על החברה. נוסף על כך, לעומתם, בעלי המניות בתנובה קיבלו דיבידנדים בסך 280 מיליון שקל כפי שהודיעה החברה בחודש שעבר. ב-2011 חילקה תנובה דיבידנד שמן במיוחד בסך 1.3 מיליארד שקל.

בתנובה מחפשים כעת פתרון שיניח את דעתם של חלק מהעובדים לפחות, ושוקלים להעניק את הבונוס מדרג מסוים ומעלה, ככל הנראה.

סכסוך עבודה כללי

אבל בכך לא תמו כאבי הראש של הנהלת ענקית מוצרי החלב הישראלית. אלפי עובדיה המועסקים בהסכמים קיבוציים, מנהלים בימים אלו סכסוך עבודה מול ההנהלה מאז תחילת פברואר. ממחר, לפי אישור שניתן לעובדים מההסתדרות, הם רשאים לשבות אם כי בשלב הנוכחי לא קיימת החלטה כזאת. הסיבה: משא ומתן שמנהל הוועד מול ההנהלה על הסכם השכר, שתוקפו פג בקיץ האחרון.

לפני כמה שבועות, עם ההכרזה על סכסוך העבודה, אמר יו"ר איגוד עובדי תנובה אחיאב שמחי: "לא נסכים שהבעלים של תנובה ישתכשכו בג'קוזי של חלב ודבש. לא נסכים שהם ייקחו דיבידנדים שמנים והעובדים יצטרכו להסתפק בפירורים".

 בתנובה סירבו להגיב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה