שיתוף

אנשים כמו ביל גייטס, סטיב ג'ובס וגם נשיאים לאורך ההיסטוריה התאפיינו בקבלת החלטות ולקיחת סיכונים. הנשיא רוזוולט לדוגמה, הציג מנהיגות ונחישות בעת שהוביל את ארה"ב בשיתוף מדינות הברית לניצחון במלחמה. מה שמאפיין את כל המנהיגים הגדולים לאורך ההיסטוריה הם התעוזה, הרצון להצליח ואי הכניעה לפחד.

לעיתים נקרית בדרכנו הזדמנות של פעם בחיים וצריך לקבל החלטה אם להסתער על ההזדמנות או לוותר. ההחלטות הללו בדרך כלל אינן פשוטות ומצריכות שינוי משמעותי וכמובן יציאה מאזור הנוחות שלנו. מצד אחד, אנו לא רוצים לוותר על ההזדמנות להגיע למקומות מובילים ומהצד השני – הפחד לעזוב משהו קיים ונוח בהחלט מוצדק.

כיצד אם כך נקבל את ההחלטה לצאת מאזור הנוחות ולבחור בהזדמנות משנה חיים?

התרחקו מאנשים שליליים

ראשית עליכם להתרחק כמו מאש מאנשים שיכולים להשפיע באופן שלילי על ההחלטה שלכם רק מתוך חוסר אמונה ופחד. אם אותם אנשים מבטלים אתכם וכמעט מבלי להקשיב פוסקים כי עליכם להישאר היכן שאתם ולא להעז ולנסות, זה הזמן להתרחק מהם ורחוק ככל האפשר. עליכם להתייעץ רק עם אנשים שהעזו בעצמם, אנשים שאינם מפחדים לקחת סיכונים ולצלוח אותם, וכמובן אנשים שתומכים בכם ורוצים בטובתכם.

התעלמו מקנאים

את הדרך להצלחה מלווים אנשים צרי עין שמונעים מקנאה ומאלו עליכם להתעלם לחלוטין. אנשים אלו ינסו להניע אתכם מלקפוץ על ההזדמנות, רק כיוון שהם לא מסוגלים לפרגן להצלחתו הפוטנציאלים של אדם אחר. גם אם אותם אנשים קנאים הם בעלי ידע רחב ודעתם נחשבת, הימנעו מלהיוועץ איתם או לשתף אותם בנושא. כיוון שהעצות שלהם מונעות קנאה ואינן אובייקטיביות.

אל תיכנעו לפחד

ההחלטה שלכם צריכה להיות מושכלת ולא מונעת מפחדים וחששות. כשלוקחים סיכונים ישנן עליות וירידות במצב הרוח באופן טבעי ואף פעם אין זה פשוט לצאת מאזור הנוחות. אך ההחלטה בכל זאת צריכה להיות עניינית ולכן כדאי להכין רשימה מסודרת של "בעד" ו"נגד" ההחלטה ולבחון את כל הפרמטרים לעומקם. גם כשהחשש עולה, נסו להביט שוב ברשימה ולהיזכר ביתרונות הבחירה.

אל תתחשבו בטיימינג

ברגע שנוחת עליכם הזדמנות לשינוי מהפכני שעשוי לשנות את החיים שלכם לטובה ובגדול אל תיצמדו לעניין "הטיימינג". זכרו, מנהיגים גדולים קבלו החלטות ברגע שהשפיעו על מאות ואלפי אנשים ולא היתה להם ברירה או שהות לחכות. טיימינג הוא מחוץ למשוואה, הזדמנויות גדולות מגיעות במפתיע ואינן מתחשבות בזמן הנכון עבורכם.

היו שלמים

לאחר שקיבלתם החלטה נסו להיות שלמים איתה ככל האפשר. ישנה השפעה פסיכולוגית להשלמה עם ההחלטה שלקחתם, ככל שתרגישו יותר שלמים איתה, כך תצליחו יותר. עליכם להגיע למקום החדש בו בחרתם ברגיעה ובשקט. הזכירו לעצמכם כי ההחלטה ממילא נתקבלה והתחלתם כבר בתהליך, כך שבכל אופן אין דרך חזרה וכעת עליכם רק לעשות את הטוב ביותר על מנת שהעניין יצליח.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה