למה עסקים הופכים לגלובליים?

למה עסקים הופכים לגלובליים?

עסקים רבים רוצים להגיע לשווקים חדשים, בין היתר על מנת להגדיל את מאגר הכישרונות הזמין עבורם

שיתוף
גלובליזציה

גלובליזציה

העולם הופך מקושר יותר ועסקים רבים מנסים ליצור לעצמם נוכחות גלובלית כדי להוביל על פני מתחריהם ולהגדיל את צמיחתם. עבור חברות רבות מדובר בהזדמנות להגיע אל שווקים חדשים שבהם יש ביקוש למוצריהן. כמה מדינות מעוניינות בהסכמי סחר על מנת ליהנות מצמיחתם של שווקים בחו"ל ועקב כך נוצרות עסקאות כמו הסכם הסחר בין קנדה לבין האיחוד האירופאי.

על מנת לקדם את התרחבות העסקים לאזורים חדשים, ארגונים רבים נוהגים לטעון שנוכחותם בהם טובה לכלכלות המקומיות. היתרונות יכולים לכלול הגדלת הזדמנויות התעסוקה ומשיכת לקוחות חדשים לעסקים מקומיים. עבור החברות המתרחבות נפתחות האפשרויות להגיע לספקים חדשים ולאנשים עם גישות מגוונות לחידושים ועם היכולת לספק כישורים חסרים. פירמת הייעוץ Randstand קיבצה את הסיבות העיקריות לכך שעסקים רוצים להפוך לגלובליים:

הרחבת הטווח. חברות רבות מבקשות להרחיב את נוכחותן על פני הגלובוס כאמצעי להגיע לשווקים חדשים שיאיצו את צמיחתן. בעבר ארצות הברית הייתה היעד שאליו שאפו עסקים להגיע מפני שהיא נתפסה כשער לעולם. לאחרונה נראית מגמה של התרחבות לכיוון מדינות ה-BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו וסין). הסיבה לכך הוא קצב הצמיחה הגבוה בהן וההערכה שהן מייצרות הכנסה רבה. נוסף על כך, הייצור במדינות הללו נוטה להיות זול הרבה יותר.

קידום כלכלות מקומיות. התרחבות אל מדינות חדשות מיטיבה לא רק עם העסקים שמנסים להגיע ליעדים חדשים אלא גם עם האזורים שבהם התעשייה אינה נפוצה ותושבים רבים מבקשים תעסוקה. במקסיקו לדוגמה התמקמו יצרני רכב רבים בשנים האחרונות. הדבר הרחיב את חלקה של התעשייה בתוצר המקומי ואת הייצוא. מעבר להשפעה הישירה על מועסקים במפעלי החברות הזרות, נוכחותן מיטיבה גם עם עסקים מקומיים.

חיבור לספקים חדשים. הגעה למדינה חדשה פותחת לעסק את ההזדמנות לעבוד מול ספקים חדשים, וזה טוב הן לעסק והן לאזור שאליו הוא הגיע. במקרים רבים חברות מעוניינות להגיע לספקים חדשים באותה מידה שבה הן מעוניינות להגיע ללקוחות חדשים. נוצר קשר עם ספקים זולים ואין צורך לייבא מוצרים מחו"ל. עבור הספקים המקומיים יצירת הקשר עם עסק גלובלי מועילה לצמיחה ותורמת לתעסוקה.

השגת כישרונות בחו"ל. אחת הבעיות הגדולות שמדינות רבות מתמודדות עמה היום היא משיכת עובדים בעלי הכישורים המתאימים לתפקידים מסוימים. הדבר מאתגר במיוחד כאשר החיפוש מוגבל לאזור אחד. באזורים כמו קנדה ואירופה פערי כישורים בתחום ה-IT צמחו מכיוון שאין באזורים אלה מספיק עובדים למשרות שנפתחות.

התרחבות לשווקים חדשים היא הזדמנות להגיע אל כישרונות מקומיים הזמינים באזורים אלה. לעיתים זוהי הזדמנות למצוא אנשים מוכשרים ולעודד אותם לקחת על עצמם משימות בסניפים אחרים בעולם. כאשר קיימים הסכמי סחר קל לעשות זאת כי אז העובדים אינם נאלצים להתמודד עם סבך בירוקרטי במעבר בין המדינות.

במדינות כמו אוסטרליה וקנדה יש ויסות זמניות לעובדים בעלי כישורים נדרשים שמאפשרים למעסיקים לגייס עובדים מחו"ל כדי למלא חללים חסרים בכוח האדם.

כנס מנהלי משאבי אנוש – ב-15 בדצמבר! מהרו להירשם

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה