שיתוף

רבות מדובר בשיטות ופטנטים למניעת שחיקה או לפחות להפחתתה במידה הרצויה. מסתבר שהחוט המקשר בין רוב הדרכים למניעת השחיקה הוא הטכנולוגיה.

כלים טכנולוגיים יכולים לחסוך הרבה מאוד זמן וכסף, ובה בעת לסייע רבות במניעת שחיקת עובדים, בין השאר על ידי ביצוע המטלות השוחקות עבור העובדים. פרט לכך, טכנולוגיה מאפשרת גישה למידע שבלעדיה לא היה ניתן להגיע אליו.

זאת ועוד, רוב העובדים נמצאים ממילא במכשירים האלקטרונים שלהם רוב הזמן. אם כן, למה לא לנצל את המכשירים הללו כדי לאפשר לעובד לשפר את איכות עבודתו וגם את מהירות ביצועה, ובדרך גם למנוע ממנו שחיקה או אף שעמום.

בארגונים רבים יש כעס על עובדים שמבזבזים שעות עבודה בפייסבוק, אינסטגרם וברשתות החברתיות האחרות. לעיתים אף מפטרים עובדים, רק משום שהם גולשים ברשתות החברתיות יותר מדי שעות במהלך שעות העבודה.

מה שעדיין לא הופנם על ידי מנהלים רבים הוא, שעובדים שנמצאים זמן רב ברשתות החברתיות יכולים לתרום רבות לשיווק ולמכירות של הארגון, כמו גם להגדלת החשיפה הדיגיטלית שלו.

היבט אחר של התרחבות כניסת הטכנולוגיה לארגונים הוא היבט החשש מפניה. יש לא מעט עובדים שאינן מיומנים בטכנולוגיה וחוששים מפניה.

בין אם הם עובדים מבוגרים יחסית שאינם מיומנים דיים בשימוש בטכנולוגיה, או שאלה עובדים החוששים שהטכנולוגיה תיקח את מקומם בעתיד הלא רחוק.

החשש מפני הטכנולוגיה וחוסר המיומנות בהפעלתה לא צריך להוות גורם לפיטורי העובדים או גורם למניעת קידום מהם. אותו דבר אמור לגבי עובדים שחוששים מפני מצב בו הטכנולוגיה תתפוס את מקומם.

את העובדים שאינם מיומנים ניתן להכשיר ולהקנות להם מיומנות. לעובדים החוששים שהטכנולוגיה תתפוס את מקומם יש להסביר, כי הכלים הטכנולוגים שהארגון מכניס לפעילות נועדו לסייע להם להיות פרודוקטיביים יותר. ולא כדי למלא את תפקידם ולקחת אותו מהם.

יש להציב מטרות ויעדים להכשרת עובדים לשימוש בטכנולוגיה, להפנות את העובדים נלהבי הרשתות החברתיות לתפקידים בהם הם יוכלו לנצל את מיומנותם כדי לקדם את הארגון במרחב הדיגיטלי, ולערוך כנסי הסברה לעובדים, לגבי הדרכים שבהן הכלים הטכנולוגים שהארגון מכניס לפעילות, יכולים לסייע להם, ולהפוך את עבודתם למעניינת יותר ופחות שוחקת.

בשורה התחתונה, הטכנולוגיה נמצאת כיום כמעט בכל תחום עיסוק של כמעט כל ארגון, ואף ארגון אינו יכול להימנע מכך.

כל חברה צריכה להתחרות, בין אם בשוקי היעד שלה או בשוק העבודה. כאשר כל המתחרים משתמשים בטכנולוגיות שרק הולכות ומשתכללות, אף ארגון לא יכול להרשות לעצמו להשאר מאחור.

בין אם מדובר בכלים של שיווק דיגיטלי, מערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM) בינה מלאכותית ורובוטיקה המאפשרות להפחית את השחיקה של העובדים ולאפשר להם להתמקד בחלק המאתגר יותר של תפקידם, או בכלים לגיוס יעיל של עובדים ומיון מועמדים – ארגונים צריכים להיערך כדי לרתום את הטכנולוגיה לסיוע לעובדים.

בסיכומו של דבר, יותר ויותר טכנולוגיות יכנסו ליותר ויותר תחומים ותפקידים בארגון. לכן יש להתחיל כבר עכשיו להיערך ולהכשיר את העובדים לעבוד עם הטכנולוגיה באופן שניתן יהיה לנצל אותה כדי להגדיל ולשפר את התפוקה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה