לדעת למה אתם מגייסים

לדעת למה אתם מגייסים

אחד האתגרים שעומדים בפני מנהלי משאבי אנוש הוא הבנה מעמיקה של המשרה שעבורה הם מגייסים. לפעמים זה הקו שמפריד בין הגעה למועמד מצוין למועמד סביר

שיתוף
מה אתם יודעים על המשרה שאליה אתם מגייסים עובד?

מה אתם יודעים על המשרה שאליה אתם מגייסים עובד?

אחת הבעיות הגדולות בגיוס עובדים היא שהמגייסים, אנשי משאבי האנוש, לא תמיד מבינים לעומק את מהות המשרה שהם צריכים למצוא עבורה את האדם הנכון. הדבר קריטי כאשר מראיינים מועמדים ולא פחות מכך – כאשר מנסים לאתר מועמדים פסיביים, כאלה שאינם מחפשים כרגע עבודה, אבל הייתם רוצים אותם כחלק מהצוות שלכם.

 הבנת התפקיד מתחילה בשם שלו, בטייטל של המשרה. דוגמה פשטנית: מודעת דרושים שמחפשת מומחים לאינטרנט. האם המומחים הם מתכנתים ומתכנתות או גולשים אקטיביים ברשתות חברתיות ואנשי תוכן?

כדי להתגבר על המכשול אין ברירה – אלא להיכנס לעובי הקורה וללמוד באופן יסודי את התעשייה שאתם, אנשי משאבי האנוש, חלק ממנה. אתם עובדים בחברת הי-טק? התחילו לרכוש ידע מעולם התכנות – לא כזה שיהפוך אתכם למהנדסי תוכנה, אבל כזה שבעזרתו תוכלו להבין על מה העובדים בחברה מדברים בפינת הקפה. עובדים במוסד רפואי? אין לכם ברירה אלא להתחיל ללמוד לדבר ב"רפואית" ורצוי גם להכיר את בתי הספר לרפואה בארץ ואולי גם בחו"ל.

נכון שלפני חתימת חוזה עם רופא חדש הוא ירואיין על ידי איש סגל בכיר אחד לפחות שאינו ממחלקת משאבי אנוש, אבל הסינון הראשוני (ואולי גם השניוני) הוא באחריותכם.

הלמידה אינה כה פשוטה אם בתוקף תפקידכם אתם צריכים לגייס, לדוגמה, גם עובדים אדמיניסטרטיביים, גם אנשי שיווק, גם מתכנתים וגם מעצבים. כאן, מעבר להעמקת ההיכרות עם התעשייה, תצטרכו ללמוד בכל פעם את מהות התפקיד הספציפי שעבורו אתם מגייסים. איך תדעו שהצלחתם? המועמד שראיינתם יאמר לכם שהוא התרשם מרמת הידע שלכם בתחום שבו הוא מתמחה. אתם תיהנו לא רק מהמחמאה, אלא גם מנוכחותו של עובד שיכול להפוך לחוליה המקשרת בין הארגון לבין אנשי מקצוע טובים בתחומו.

צא ולמד

איך לומדים? נכנסים לאתרים אמינים באינטרנט ומתחילים לחקור. מומלץ מאוד לחפש ביוטיוב סרטונים שקשורים למקצוע המבוקש – יש רבבות כאלה. מקצוענים מתחומי השיווק, החשבונאות, ניהול פרויקטים, תוכנה ועוד ועוד, מעלים לרשת כל הזמן סרטוני הדגמה, tutorial, חינמיים הקשורים לעיסוק שלהם. אל תסתפקו בסרטונים בעברית! אם מדובר בתפקיד שאינכם יודעים עליו כלום, תצטרכו לעשות תחקיר של ממש, לצפות בכמה סרטונים, להיכנס לאתרים של יחידים או חברות שעוסקים במקצוע ולעשות כל מה שצריך כדי שתוכלו לפתח דיאלוג פרודוקטיבי עם המועמד שאיתו תדברו בטלפון.

 כמעט מיותר לציין שאינטרנט הוא מקום מצוין, אבל לא מספיק. קומו מהכיסא שלכם והתחילו להסתובב באזורי העבודה בארגון, הכירו לא רק את העובדים אלא גם את העבודה שהם עושים ושאלו אותם על כל דבר שאינו נראה לכם מובן. את הנוהג הזה רצוי לאמץ לא רק כאשר מגייסים לתפקיד מסוים, אלא כשגרה. אם מקום העבודה מאפשר זאת, כדאי אפילו לשקול קורס קצר בתחום הקשור למקום העבודה, כמו קורסים ללימוד תוכנות שמשתמשים בהן בארגון שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה