כ-100 שנים יחלפו עד להשגת שוויון תעסוקתי בין המינים

כ-100 שנים יחלפו עד להשגת שוויון תעסוקתי בין המינים

כך עולה ממחקר חדש שפורסם על ידי מקינזי. כ-90% מהעובדים סבורים שחופשה ממושכת תפגע בקריירה שלהם

שיתוף
שוויון תעסוקתי Photo by photostock

אם קידום הטיפול בשוויון בין המינים יישאר בקצב הנוכחי, כ-100 שנים יחלפו עד להשגתו – כך עולה ממחקר חדש שפרסמה חברת מקינזי בשיתוף ארגון לינאין שממצאיו פורסמו לאחרונה בדה וול סטריס ז'ורנל בכתבתה של שריל סאנברג (Sheryl Sandbeg), מייסדת לינאין ומנהלת התפעול בפייסבוק.

נראה כי אדם שישוגר היום לחלל על ידי נאס"א יספיק להמריא למאדים, ולשוב לכדור הארץ דרך פלוטו עשר פעמים עד שנשים יצליחו לאייש מחצית מהמשרות הבכירות הקיימות.

נשים וגברים Photo by atibodyphotoמחקר מקיף על מצבן של נשים בארה"ב התאגידית שנערך בקרב 118 חברות וקרוב ל-30 אלף עובדים, מלמד כי חרף שיפורים מינוריים שהתרחשו בנוגע לשוויון מגדרי בעולם התעסוקה מאז 2012, נשים עדיין נותרו בתת ייצוג בכל הרמות הארגוניות. הסיבה לכך אינה שחיקה, שכן שיעור עזיבת ארגונים בקרב נשים אינו עולה על זה של הגברים. המסקנה היא ברורה: נשים עומדות בפני מחסומים לקידום ולאיוש משרות בכירות.

על פי המחקר, פי שניים נשים מאמינות שקיימים חסמים עבור נשים בדרך למשרות בכירות. למרבה הצער, פחות נשים בכל שלבי הקריירה שלהן מעוניינות להשתלב בהנהלה הבכירה, ביחס לגברים. בניגוד לדעה הרווחת, אין זו מציאות הנגזרת ממחויבות למשפחה בלבד. על פי המחקר, גם נשים ללא ילדים רואות בתפקיד מקור למתחים וללחצים המעלים בהן חששות. הדבר עשוי להצביע על הסבר אפשרי נוסף לפער בשאיפות לתפקידים בכירים: הדרך אליהם מלחיצה נשים באופן לא פרופורציונלי. הסיבה לכך היא, איך לא, תרבותית.

מפתח לצמיחה כלכלית
קיימות הוכחות רבות לכך שהגיוון המגדרי מכניס לארגון חדשנות, יצירתיות ואף מגדיל את הרווחים. המפתח לצמיחה כלכלית הוא שימוש בכישרונות המצויים בכלל האוכלוסייה.

על אף דיווחי מנכ"לי הארגונים לפיהם הם מחויבים ביותר לגיוון מגדרי, הרי שהדברים נראים אחרת בשטח. פחות ממחצית מהעובדים סבורים שגיוון מגדרי הוא בראש בסדר העדיפויות של הנהלת הארגון. מעטים העובדים המנצלים הטבות להורים צעירים, בהם חופשה מורחבת ולוחות זמנים מופחתים. 90% מהעובדים, גברים ונשים כאחד, סבורים שלקיחת חופשה ממושכת תפגע בקריירה שלהם, ולמעלה ממחציתם סבורים שהפגיעה תהא חמורה. חרף החששות הללו, הורים נוטים לרצות להתקדם למשרות בכירות יותר מעובדים ללא ילדים.

על הארגונים לבצע מעקב פנימי אחר ההתקדמות שלהם בנוגע לגיוון מגדרי, באמצעות בחינת הפונקציות בכל הרמות הקיימות וכן איסוף נתונים תרבותיים. קריטי לספק הכשרות לעובדים על מנת שאלו יוכלו לזהות ולנטרל אפליה על רקע מגדר, במיוחד עבור מנהלים.

מאמץ מרוכז הביא אותנו לירח בתוך 8 שנים בלבד, הכל עניין של סדר עדיפויות.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה