חטיבת פתרונות ההדרכה של חברת NESS קיימה לאחרונה כנס גדול, בו התארחו מנהלי הדרכה ומשאבי אנוש מחברות רבות בארץ. המפגש עסק בשימוש יעיל של העולם הדיגיטלי לטובת עולם ההדרכה הפנים ארגוני ולשיפור המקצועיות של העובדים וכן ליצירת אינטראקציה טובה יותר בין צוותי כוח האדם ללקוחות השונים שלהם.

"הפעם בחרנו להתמקד בשילוב של למידה דיגיטלית בארגון. היום מורכב מהרצאות מקצועיות מפי מומחים שונים על התחום מתוך מטרה לקבל תובנות פרקטיות וממוקדות שיתאימו לכל אחד מהמשתתפים ושיגרמו להם לחשיבה מחודשת על מימוש כלים דיגיטליים גם בעולם ההדרכה. ההטמעה של טכנולוגיות למידה דיגיטלית מאפשרת היום למידה מתוקשבת ומותאמת (פרסונאלית) עבור מנעד רחב של עובדים" סיכם.
כיצד מישחוק מניע אנשים ללמוד ולהצליח

רוני פולמן הסבירה כי יצירת מוטיבציה לאורך זמן נובעת מקיום מספר נקודות יומיות בהם העובד משחק אל מול עצמו, מול הידע שלו או הישגיו, ולא נגד עובדים אחרים. הדגש במשחקים אלו הוא בכך שהמערכת מציעה למידה ממוקדת על בסיס יומי כשהעובד יודע מיד מה נדרש ממנו, בוחן את עצמו מול עבודתו בחודש הקודם ומקבל תגמול לא באופן תחרותי ומייאש כנגד מוצלחים ממנו אלא רק כנגד עצמו. "יש כאן מהפכה שלמה שמשמעותה לגעת בכל עובד" אמרה.
היא גם ציינה ששיטה זו מאפשרת מיקרו למידה. כלומר למידה קצרה ממוקדת של 5 דקות כל יום שמאפשרת גם לבצע חזרתיות מדויקת על נקודה שהמערכת מזהה בה חולשה אצל העובד.
לייצר למידה משמעותית בקרב סוגים שונים של עובדים-שירותי בריאות כללית

בנוסף לכך בפעילות ההדרכה מושם דגש רב על יצירת הנאה בקרב הלומדים וזאת על ידי פעילות משחקית, שילוב מסכי ענק, אפשור לכל לומד להעיר ישר על ידי כתיבה על טאבלט, הקרנת קטעים המציגים דילמות מחיי העובדים באופן הומוריסטי כשהדגש הכללי הוא יצירת סביבה מהנה שמאפשרת למידה.
"העובדים שלנו פוגשים המון אנשים כל יום, הם עובדים בלחץ גדול שנובע גם מהמפגש של מטפל ומטופל. חשוב לנו לכן לייצר אצלם רוגע שמאפשר למידה". עוד היא ציינה כי כיוון שהצוותים עסוקים רוב הזמן בטיפול בחולים, חלק גדול מההדרכה נעשה על ידי שליחת קטעי למידה קטנים למחשב של כל עובד. "אנו נעזרים רבות בלמידה ממוקדת מרחוק. כך אנו מכינים את העובדים היטב ליום ההדרכה וגם משמרים אחרי היום את הנקודות המרכזיות של הידע".
דגש על הלמידה באמצעות הטכנולוגיה -NESS

את הטכנולוגיה ואמצעי הלמידה יש להתאים לגיל העובד, לאופייו, ולתכונות שלו. עובדים לומדים יותר טוב כשהם צריכים להגיע ליעדיהם או שזה עונה על צורך מקצועי / ניהולי שעומד בפניהם. לכן פתחנו מיקרו למידה שמאפשרת לעובד כל פעם להתמקד בצורה מדויקת בצורך המידי שעומד לפניו. מדובר במעין קטלוג עם המון פריטים, והעובד בוחר ממנו את תהליכי הלמידה הנכונים לו. התפקיד שלנו בנוגע לכך היא להציג ללקוחות את הטכנולוגיה הנכונה למימוש של תהליכי הדרכה מותאמים ונכונים לארגון ולעובדיו. התובנה היא כיצד לאמץ רק את אותן טכנולוגיות שבאמת יסייעו לנו במסעות ההדרכה שבחרנו להתמקד בהם".
העצמה דיגיטלית

IOT בתהליכי למידה- NESS
ד"ר יעל דובינסקי, IOT MENTOR, בחברת נס הסבירה את ההשפעה של האינטרנט של הדברים והבינה המלאכותית על האפשרות לספק נתונים ומידע לחברות השונות על הלקוחות והעובדים שלהם. כיצד החיבור בין סנסורים שונים והדטה שמתקבלת דרכם, לצד ניתוח אפקטיבי של המידע, יכול ללמד אותנו מה חסר ללקוח או לעובד וכן לנתח מה להציע לכל לקוח ועובד באופן אישי, גם בעולם משאבי האנוש וההדרכה."
נוצרת כאן מציאות של קבלות החלטות על סמך נתונים בזמן אמת ויצירת מצב שבו אנו בארגון נדע מראש, מהם תהלכי הלמידה הנכונים ביותר עבור כל עובד ונדע מתי הזמן הנכון, ובאופן הנכון להגיש ולהנגיש לו אותם." סכמה.












