כמה זה עולה?

כמה זה עולה?

דו"ח השכר של Towers Watson's, אשר התפרסם החודש, מצביע על מגמות של עליה בשכר באירופה, במזרח התיכון ובאסיה

שיתוף
שכר
שכר

באירופה צפויה העלאה בשכר לקראת היציאה מהמיתון. באנגליה, באיטליה, בגרמניה, בצרפת ובספרד צפויה העלאת שכר בשיעור של 3% בטווח הקרוב. ואולם שיעור העלאת השכר זהה, באנגליה ובאיטליה העלאת השכר תורגש פחות וזאת בשל אחוזי האינפלציה הגבוהים יחסית.

בנוסף, 80% מהמנהלים בגרמניה, בצרפת ובאנגליה צפויים להעלות את השכר באופן משמעותי לעובדים בכירים ולעובדים שהגיעו להישגים אישיים מרשימים. 20% מחברות ההייטק בספרד כמו גם 20% מהחברות הפיננסיות באירלנד יעניקו אף הן תוספות שכר משמעותיות לעובדים בעלי ביצועים אישיים גבוהים. בצרפת, 10% מחברות ההייטק יעניקו תוספות שכר אישיות משמעותיות על רקע הישגים אישיים.

ברוסיה צפוי השכר לעלות בשיעור של 10% וזאת כנגד אחוזי אינפלציה בשיעור של 5.9%. גם בערב הסעודית צפויה העלאת שכר במשק בשיעור ממוצע של 10% ובדרום אפריקה יזכו העובדים להעלאת שכר בשיעור של 7.5%.

במדינות המתפתחות באסיה צפויות העלאות שכר המכפילות ואף משלשות את שיעור העלאת השכר באירופה. על פי המחקר עולה כי מדינות המתפתחות בתנופה ו/או מדינות בהן האינפלציה גואה, צפויות להעלות את השכר במשק באופן משמעותי (בסין מתוכננת העלאת שכר המינימום בשיעור של 13% בשלוש השנים הקרובות).

פול ריצ'רדס מחברת Towers Watson's הסביר: "המעסיקים הבריטים עדיין מפגינים זהירות ואף חששנות על רקע חוסר היציבות הכלכלית. העלאת השכר בשיעור של 3% בלבד, וזאת לאחר מגמה של שחיקת שכר בשנים הקודמות, מצביעה על חוסר הביטחון של המנהלים במשק. פערי האינפלציה בקרב מדינות אירופה משפיעים על האופן שבו העלאת השכר תשפיע על העובדים: בצרפת, בגרמניה ובספרד הם ירגישו עליה קלה ברמת החיים ואילו באנגליה ובאיטליה תוספת השכר כמעט ולא תורגש."

אבינדור דשי, מנהל ב- Towers Watson's אנגליה אמר: "מהמחקר עולה כי חברות בשוק האירופי מבינות את החשיבות של העלאת שכר בצורה אישית, ממוקדת ומכוונת תוצאות. אך בעוד החברות הבינו את החשיבות של מודל התמריץ האישי, יש למשק עוד כברת דרך בתחום של הערכת עובדים, מדידת תפוקה, מדידת יעדים וסנכרון כלל המידע לכדי משוואת שכר ותמריצים. בחברות שבחרו לתגמל עובדים באופן אישי על בסיס הישגים יאלצו לעבוד קשה יותר כדי להגיע לנתונים, לעבד אותם, להפוך אותם לידע ולתרגם את הנתונים למספרים מוגמרים". 

Towers Watson's פרסמה כאמור את דו"ח השכר לשנת 2012 כאשר הוא מתייחס למגמות באירופה, במזרח התיכון ובאסיה. הדו"ח מתבסס על סקר בו השתתפו 4,200 חברות מ-60 מדינות (מחודש ינואר 2011 ועד לחודש ינואר 2012).

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה