כללים לבניית צוות רב תרבותי איכותי

כללים לבניית צוות רב תרבותי איכותי

הדרך לעשות עסקים ביעילות בסביבת העבודה המגוונת של היום מצריכה חדשנות ומיומנויות

שיתוף
צוותים רב תרבותיים

צוותים רב תרבותיים

יצירת צוותים רב תרבותיים יכולה להועיל לפרויקטים על ידי שילוב הידע והמיומנויות כמו גם התובנות של חברי הצוות המציגים מומחיות והבנה מגוונת של האתגרים. צוותים מגוונים כיום הופכים לאטרקטיביים במיוחד עבור חברות תחרותיות, כאשר הלחצים התחרותיים מצריכים מוטיבציה וחשיבה מחדש על ארגון הצוותים שלהם.

ארגונים מחפשים ללא הרף דרכים מהירות וטובות יותר ליצור ולשווק מוצרים ושירותים חדשים, לפתור בעיות מורכבות ולזהות הזדמנויות אסטרטגיות. כיום העסקים מסתמכים על צוותים להמצאה, לשיתוף פעולה, להפחתת סיכונים ולפתרון בעיות. בהתחשב ביתרונות שמציעות הקבוצות, הגיוני לאמץ צוותים מגוונים.

כאשר ארגונים יוצרים צוותים "חוצי-תפקידים" – עובדים ממחלקות שונות משתפים פעולה זה עם זה כדי לשתף מידע ולפעול למען מטרה משותפת. לעתים כאשר המשתתפים נאבקים כדי לבנות מערכות יחסים עם משתתפים אחרים, הצוות מתעמעם. זה קורה לעתים קרובות כאשר חברי הצוות עובדים במקומות שונים, יש ידע שונה נורמות תרבותיות מגוונות, ומדברים שפות שונות.

מדוע הגיוון חשוב?

עובדים מגוונים מוכנים טוב יותר לזהות ולהגיב לשינויים, להתמודד עם אתגרים ולעצב את השווקים וההזדמנויות העסקיות. צוותים המורכבים מאנשים עם חוויות מגוונות ושונות, מוכנים טוב יותר לזהות רעיונות חדשים ותובנות שיובילו לפתרונות טובים יותר.

סיבה נוספת לכך שמיומנויות צוות רב-תרבותי חשובות הן, משום שהמרחק הפיזי בין עמיתים לעבודה מופרד לעתים קרובות על-ידי גבולות גאוגרפיים, לשוניים ותרבותיים. בימים אלה, עבודה על צוות לעתים קרובות כרוך בשיתוף פעולה עם עמיתים ברחבי הארץ וברחבי העולם. לחברי צוותים אלו יש משימה קשה של תיאום משימות העבודה שלהם, בניית אמון יחסי קרבה, ושמירה על תקשורת פרודוקטיבית לאורך זמן, לצד שפות זרות, תרבויות ואזורים גאוגרפיים.

לנוכח האתגרים שחברי הצוות עומדים בפניהם, פיתוח, ניהול ותפקוד יעיל בצוותים רב-תרבותיים צריכים להיות בראש סדר העדיפויות של המנהיגים העסקיים של ימינו. ההכשרה הינה הכרחית. הצורך במנהיגים עסקיים שיכולים לשגשג בצוותים רב תרבותיים גדל באופן אקספוננציאלי כאשר עמיתים, ספקים, לקוחות וחברי צוות אחרים מפוזרים על פני העולם. כדי שהחברה תצליח בשוק העולמי, המנהלים שלה חייבים להעריך את ההבדלים האישיים. באופן דומה, בעוד שאנגלית היא השפה הגלובלית של העסק, מנהלים חייבים להכיר בכך כי לא כולם מתקשרים באנגלית וישנם קשיים בעניין.

אסטרטגיות לבניית צוותים רבי-תרבותיים רבי עצמה

עבודה בצוותים רב-תרבותיים כוללת לעתים קרובות עבודה בצוותים וירטואליים שבהם מתרחשות פגישות באמצעות ועידות וידאו או שיחת וידאו באינטרנט. לעתים קרובות היתרון של מפגש פנים אל פנים אינו קיים. כאשר אתם עובדים בצוותים רב תרבותיים, השתמשו באסטרטגיות הבאות:

קבעו כללים

הציגו כל חבר וציינו את הסיבה לכך שכל אחד מהם נבחר כחבר. החליטו מתי לקיים פגישות והחלפת מידע ליצירת קשר. תקשרו חזון ברור וכוללני עבור הצוות שלכם על ידי קביעת המטרה הכוללת והפכו את כולם מודעים לתפקיד של כל חבר, לאחריות ולציפיות. גרמו לכולם להבין כי ההצלחה של הקבוצה מסתמכת על אמון הדדי וכבוד אחד לשני. לפיכך, דעותיו ותובנותיו של כל אדם הן בעלות ערך וכולם חייבים להשתתף.

הובילו ע"י דוגמה

הובלה ע"י דוגמה יוצרת אמון, אחווה, תחושה משותפת של מטרה ומורל בקרב חברי הצוות. לומר דבר אחד ולעשות משהו אחר הוא הרסני ומעורר תחושה של בגידה, אכזבה והימנעות. אם אתה מנהיג צוות, התפקיד שלך הוא לספק הדרכה, עידוד והתמדה ולהיות מנהיג אחראי ויעיל בפעולות שלך.

הנחילו כבוד להבדלים תרבותיים

חברי הצוות צריכים לראות את ערך הגיוון במונחים של רעיונות וחוויות ייחודיים, בניגוד למאפיינים כגון גזע, תרבות, לאום, שפה, מין, דת ותכונות פיזיות. כל חבר חייב לכבד את ההבדלים ולקבל אותם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה