כיצד מועמדים מתמקחים בהצעת עבודה

כיצד מועמדים מתמקחים בהצעת עבודה

כישרונות הם מצרך חשוב ואנשי גיוס ומשאבי אנוש רבים רוצים בהם. לכן, הם יודעים, כי יש בכוחם להתמקח ולהשיג הצעה טובה יותר

שיתוף
הצעה מחברה אחרת

הצעה מחברה אחרת

משא ומתן בעת קבלת הצעת עבודה, מהווה את ההזדמנות העיקרית להתמקח על השכר וההטבות שתקבל בשנים הקרובות. לכן, מועמדים רואים בו נקודת קפיצה להבטחת התנאים הרצויים.

המועמדים גם סבורים ולרוב בצדק, כי אם הם התקבלו לתפקיד ולחברה "והביסו" את יתר המועמדים לתפקיד, המגייסים לא יוותרו עליהם כל כך בקלות, יש להם יתרונות שהביאו אותם לניצחון והם חשים בטוחים לנהל משא ומתן.

כיצד המועמדים מנהלים משא ומתן?

ראשית, המועמדים מזהים את הדברים שחשובים להם ביותר. לדוגמה: השכר, ההטבות, הגדרת התפקיד, אפשרויות הפיתוח בחברה, אפשרויות הקידום, וכד'. לאחר שזיהו מבין כל המרכיבים את ה- 2-3 העיקריים שחשובים להם, הם יציבו אותם בראש המיקוח.

אם מועמד החליט שנושא השכר הוא אספקט שאין להתפשר עליו, הוא עשוי להתמקח על השכר עד למצב בו הוא משיג את מה שקיווה לו, או לכל הפחות קרוב לכך. אם מועמד החליט שהוא מעוניין להתפתח ולגדול בקריירה, הוא ינסה להתמקח על סבסוד קורסים והשתלמויות ע"י החברה.

בעת משא ומתן, מועמדים יכולים "לנפנף" בחברות מתחרות שמציעות להם תנאים טובים יותר. הם עשויים להגיד כי חברות אחרות הציעו להם שכר גבוה יותר, יותר הטבות ואפשרויות קידום לדוגמה. עליכם לחשוב ולשקול האם לדעתכם המועמד אכן "ינטוש" אתכם לטובת חברה שהציעה יותר. עד כמה המתחרים הציעו יותר ועד כמה אתם מוכנים להשוות להצעות . חשוב לשים לב למועמדים שמגזימים בדרישותיהם וגם לדרך בה הם עורכים את המו"מ.

מועמדים שמתגלים כאגרסיביים וחוצפנים כבר בשלב הזה, הם לא אנשים שתרצו לעבוד איתם. לכן, משא ומתן עשוי לספק גם אינדיקציה נוספת באשר לאופי המועמד, וכיצד הוא מגיב לסירוב.

דרך נוספת בה מועמדים מנהלים משא ומתן, נעשית באמצעות השהייה. הם יכולים לומר לכם שהם מצפים לתנאים יותר טובים והם מוכנים להמתין עד שתשקלו את הצעתם. במקרה זה, תוכלו כמובן לשקול ולחזור אליהם עם תשובה. במקרים בהם ישנה דחיפות במילוי התפקיד ואתם חשים כי המועמדים מנצלים זאת, יש לשקול לגייס מועמד אחר.

משא ומתן צריך להיעשות ברוח טובה ולדעת לקבל גם תשובות שליליות. במידה ואתם חשים מנוצלים ע"י המועמד ומרגישים כי המיקוח הופך למלחמה עקרונית, פעמים רבות פשוט כדאי לוותר עליו. זכרו – זה האופי שלו, ואם הבעיות מתחילות עכשיו, סביר שהן ימשיכו גם במהלך העבודה.

כיצד תנהלו את המשא ומתן מצדכם?

משא ומתן על שכר, הטבות ותנאים צריך להיעשות באיזון עדין. המועמדים לא רק רוצים לקבל את העבודה. הם גם רוצים תשלום ראוי והטבות נוספות.

במשא ומתן על שכר עם עובד חדש חשוב לזכור כי אתה לא מנסה להגיע למינימום השכר האפשרי. עליך לוודא כי העובד יהיה מרוצה ויישאר בחברה לאורך זמן. שכר לא הולם יגרום לתחלופת עובדים גבוהה ולהפסדים בגינה. עליך לחשוב כיצד לספק למועמד שכר שישמח אותו מצד אחד ויגרום לו לחוש מוערך, ומהצד השני החברה תוכל לעמוד בו לטווח הארוך.

כנ"ל לגביי ההטבות. הטבות כגון: ביטוחי בריאות, מנוי לחדר כושר, ארוחות מסובסדות, אירועי חברה, וכו', צריכים להיות במידה מספקת מחד, ובמידה שהחברה יכולה לעמוד בה, מאידך. המחשבה תמיד צריכה להיות שהעלויות הן לטווח הארוך ולכן צריכות להיות סבירות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה