כיצד לשמור על רמות מוטיבציה גבוהה בעבודה

כיצד לשמור על רמות מוטיבציה גבוהה בעבודה

כאשר אנרגיה ומוטיבציה נפגשים אחד עם השני מתרחשים דברים נפלאים

שיתוף
שמירה על מוטיבציה בעבודה

שמירה על מוטיבציה בעבודה

אם תוכלו להבין מה מניע עובדים ולספק להם את גורמי ההנעה הללו, המשימות יבוצעו מהר יותר, והתוצאות יהיה טובות בהרבה. בעוד המוטיבציה היא פן אישי לכל אחד מאיתנו, כמנהל, יש לך תפקיד לזהות מה מניע את העובד ולפעול בהתאם לכך כדי להשפיע על מידת הפרודוקטיביות של הצוות.

אנשים באים בצורות שונות, בגדלים שונים ובסוגי הנעה מגוונים. ישנם כאלו שמונעים מהצלחה אישית ואחרים שמונעים מהצלחת הצוות. יש עובדים שמונעים מבונוס כספי ואחרים מאפשרויות קידום בחברה. כמנהל, אתה צריך להיות מודע למגוון סוגי ההנעה של הצוות שלך ולהתאים לכל אחד מהם את מאפייני ההנעה שלו.

להלן כמה טיפים לשמירה על רמות מוטיבציה גבוהה של העובדים:

בדקו מחקרים

אמנם יש תיאוריות רבות סביב הנהגת מוטיבציה אך רוב החוקרים והמומחים בתעשייה מסכימים כי אלו הן חמשת התיאוריות המובילות: האתגר בעבודה, השגת משהו כדאי, למידת דברים חדשים, התפתחות אישית, ואוטונומיה.

כעת תוכלו להבחין כי שכר ובונוסים כספיים, אינם מהווים את התמריץ העיקרי לעובדים ולכן אין צורך להשתמש בהם כגורמי הנעה עיקריים.

השתמשו בהגדרת המטרה

רוב האנשים מופעלים על ידי מטרות סבירות; הם אוהבים למדוד את עצמם למול האתגר וכיצד הם מצליחים להתמודד איתו. כבני אדם, אנחנו אוהבים לראות מי יוכל לרוץ הכי מהר, לקבל את הציון הכי גבוה ולעבוד הכי טוב. זה רעיון טוב להגדיר מטרות ולמתוח אותן אך עד גבול מסויים שלא יגרום לתסכול. האתגרים חייבים להיות מציאותיים. הרעיון הוא לגרום לעובדים לצאת מאזור הנוחות שלהם ולהציב להם אמת מידה גבוהה יותר עבור עצמם ועבור הארגון. התוצאות חייבות להיות ברות השגה.

אל תשפטו

אלא אם כן אתה מנהל בית משפט ומתכוון להעמיד לדין אנשים שאינם בעלי מוטיבציה, הפסק את השיפוט. אין צורך לשפוט עובד שאינו מונע לתקופה מסוימת, יתכן וטרם מצאת את גורם ההנעה שלו ויתכן כי הוא עובר תקופה קשה או מתסכלת וזה עשוי להשתנות בקרוב. עליך לכבד את הבחירה של העובד שלך לגבי גורמי ההנעה שלו ולהשיג לו להשיג אותם.

תנו להם הפרספקטיבה

נסו לעזור לעובדיך ולהראות להם כיצד אתם מסתכל על בעיות ועל תוצרים וכיצד אתם הולכים על פתרון והחלטה. כדי לעבוד אתך, העובדים צריכים להבין את סגנון העבודה שלך ואת נקודות הלחץ. ברגע שהם יודעים את סגנון העבודה שלך, אתה צריך לבלות איתם כדי לשתף את החזון שלך או תוצרי מפתח, על ידי סינכרון או הפיכתם לחלק המסע שלך, תוכל לבקש את תמיכתם ואת האמון בצוות שלהם כדי לשמור אותם מונעים. בנוסף על טיפים אלו, חשוב להשקיע זמן עם חברי הצוות שלך כדי להבין מה מניע אותם ולפעול לכך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה