כיצד לספק משוב מקיף לעובדים בעלי אישיות שונה

כיצד לספק משוב מקיף לעובדים בעלי אישיות שונה

אין ספק שהאישיות משחקת תפקיד גדול בשיטות העבודה של אנשים וחשוב להבין גם את הדרך בה היא משפיעה על אופן קבלת המשוב

שיתוף
משוב מנהלים

משוב מנהלים

לאישיות העובדים יש השפעה עצומה במקום העבודה: מהרושם הראשוני במהלך הראיון, דרך אינטראקציות יומיומיות, ועד הדרך בה הם יקבלו משוב על ביצועים.

באחד הסקרים שנערכו בארה"ב, 78% מהמשיבים דירגו את האישיות כאמת המידה החשובה ביותר בעת גיוס עובד, אפילו יותר מאשר סט המיומנויות הפוטנציאליות. המחקר מצא כי אנשים עם רמת IQ מסוימת, אשר הציגו גם תכונות אישיות כגון: פתיחות לשינוי, התמדה, סקרנות, ומעורבות חברתית, ככל הנראה יתאימו לכל צוות או מחלקה בתוך חברה. לאישיות יש תפקיד גדול כל כך, עד כי מקומות עבודה מודרניים מכירים יותר ויותר כיום בנושא ההבדלים באישיות.

בעת מתן משוב מקיף 360 מעלות לצוות שלך, אתה ללא ספק צריך לספק את זה למגוון סוגי אישיות. לא כל אחד יגיב למשוב באותו אופן. הדרך בה העובדים יקבלו את המשוב תושפע בעיקר על ידי המאפיינים האישיים שלהם, והמפתח הוא להיות מודעים לכך. כמנהל, חשוב לוודא שכולם מרגישים מוכרים ומוערכים.

מומחים מגדירים 4 סוגי אישיות אשר מהווים את הצוות: מתלהב, עצמתי, פרפקציוניסט ורגוע . למרות שסיווג האישיות המתואר הוא רק אחד המודלים הרבים של מבני אישיות שונים, הוא מספק סיכום רלוונטי של סוגי אנשים שאתם צפויים להיות באינטראקציה איתם במקום העבודה. כמו כל מערכת סיווג, לא כל אחד יהיה קל לקטלוג. אנשים רבים עשויים להיות תערובת של 2 סוגים או יותר ועליכם להתאים את הגישה של המשוב שלכם בהתאם לכך. עם זאת, ברגע שתוכלו לזהות את עצמכם ואת חברי הצוות שלכם בסיווג הרלוונטי, המשוב יהיה קל בהרבה.

המתלהב

לטיפוס המתלהב משתייכים אנשים מלאי התלהבות לעשייה, כמו גם משמיעי דעה ואהבה לצוות. הם שחקני צוות טובים והם הם יצירתיים מאוד ותמיד יכולים ליצור רעיונות חדשים, למרות שהם כנראה פחות מובנים ומאורגנים מחברי צוות אחרים.

הם רוצים: תשומת לב, חיבה ואישור.

איך לספק להם משוב: הטיפוס המתלהב צריך לדעת מתי אתה מרוצה ממנו ומעבודתו. הפוך את המשוב לאישי; אנשים אלו יעריכו וישמחו לשמוע שהם מוערכים. הם ייהנו לדעת כיצד התרומות שלהם עזרו לקבוצה ואת השפעת היצירתיות וההתלהבות שלהם להצלחת הצוות. חשוב לשמור על משוב מתמשך, קצר ונמרץ.

העצמתי

הטיפוס העצמתי מצוין בקבלת החלטות. אלו אנשים מאוד פרואקטיביים ואינם נרתעים מעבודה קשה. עוצמתיים לא יוותרו על המטרות שלהם; הם מוכנים לקחת סיכונים ויעלו פתרונות שיביאו אותם למקום שבו הם רוצים להיות. יש להם זרם בלתי נגמר של מטרות ויעדים והם באמת יפעלו על מנת להשיג אותם.

הם רוצים: אשראי, נאמנות והערכה.

איך לספק להם משוב: כשזה מגיע לקבלת משוב, הטיפוס העצמתי לא צריך הרבה מגע אישי כמו הטיפוס המתלהב. סביר יותר שהעוצמתיים יעריכו משוב חד וברור שסובב סביב המטרות והיעדים שלהם. בעוד שמשוב בזמן אמת תמיד מועיל, העוצמתיים דווקא עשויים לא להזדקק לכך. יש להם הנעה טבעית, הם מונעים מהיעדים של עצמם ולכן הם לא זקוקים להרבה הנעה כמו טיפוסים אחרים. הם לרב גם בעלי אישיות חזקה מאוד, ומביעים אמון בעבודתם, כך שזה יכול להיות שימושי עבורם לקבל משוב 360 מעלות. במשוב זה הוא יוכלו לקחת צעד אחורה ולבחון דברים מנקודות מבט שונות.

הפרפקציוניסט

הטיפוס הפרפקציוניסט הוא טיפוס מתמיד, מובנה, מאורגן ומעריך מאוד תשומת לב לפרטים. כמו הטיפוס העצמתי, גם הפרפקציוניסט מעריך עבודה רצינית על פני התלהבות והוא עובד קשה מאוד וגם יעיל מאוד. הוא פחות טוב בסביבה שאינה מאורגנת והוא יעבוד הכי טוב בלוח זמנים מתוכנן מראש.

הם רוצים: מרחב, שקט ורגישות.

איך לספק להם משוב: למרות שמשוב בזמן אמת כאמור, מועיל בדרך כלל לכל סוגי האישיות, גם הפרפקציוניסט יעדיף משוב מובנה 360 מעלות, שמתייחס לכל הביצועים שלו בפעם אחת. משוב על בסיס חודשי יכול להתקבל הצורה טובה אצל הטיפוס הפרפקציוניסט, כאשר הוא מסופק בצורה ברורה ומובנת. הטיפוסים הללו יעדיפו לרב משוב קונקרטי ביחס למטרות או להישגים שלהם, מאשר הערות כלליות יותר על נוהלי העבודה שלהם.
בעת פגישת המשוב תנו להם זמן לעכל את המשוב. הם מתכוננים לכל דבר שהם עושים, וכנראה הם יצטרכו זמן לחשוב בטרם הם יתייחסו למשוב שלכם.

הרגוע

הטיפוס הרוע והשלו הוא קל וסבלני. אלו האנשים האחרונים שיהיו מעורבים בעימות או וויכוח. בעוד שהם יכולים לפעמים מורכבים להבנה, הם שלווים, יציבים מאוד ועקביים בעבודתם והם מוערכים בדרך כלל על ידי רבים עבור איכויות אלו. הטיפוסים הרגועים במערכת יחסים טובה עם האנשים בסביבתם.

הם רוצים: כבוד, ערך והרמוניה.

איך לספק להם משוב: בשל הטבע הנינוח שלהם, לטיפוסים שלווים הרבה יותר קל לתת משוב. הם בדרך כלל פתוחים ומקבלים ביתר קלות הערות על סגנון העבודה שלהם או על הביצועים. עם זאת, הם עשויים בתחילה לקחת קשה ביקורת, בשל הצורך שלהם לשמור על הרמוניה. לכן, כאשר מספקים להם משוב 360 מעלות, חשוב לעשות את זה ברוגע ובשלווה, ואת הביקורת להעביר בשילוב עם חיזוקים ויתרונות. המשוב מוכרח להיות בונה ומחזק בדגש על היבטים חיוביים, תוך שילוב חכם של הדברים שנדרשים לשיפור.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה