יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי הושעתה ל-3 חודשים

יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי הושעתה ל-3 חודשים

מספר עובדים התלוננו על איומים מצדה. בצהריים עזבה בזעם את השימוע שנערך לה. בהסתדרות הורו לעובדים לא להתייצב לשימועים יותר; פקחי הרכבת שובתים

שיתוף

סבלנותה של הנהלת רכבת ישראל פקעה, לשם שינוי. היום (א') לאורך שעות הבוקר נערך שימוע ליו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי, בסיומו הוחלט כי תושעה לשלושה חודשים מתפקידה ותשוב בתנאי שלא תאיים שוב על עובדי החברה.

אדרעי, כך דווח, סירבה לקבל עליה את הדין ועזבה בזעם ובהפגנתיות את הדיון. עו"ד שי תקן, שייצג את אדרעי מטעם ההסתדרות בשימוע, אמר בסופו כי "מדובר בהליך שאינו תקין. יתר על כן, בהסתדרות הנחו את שאר חברי הוועד והעובדים שלא להתייצב להמשך השימועים.

השימוע בוצע עקב תלונות של ארבעה חברי הנהלה שטענו כי השמיעה קריאות נאצה כלפיהם. לפיכך זומנו אדרעי וארבעה בכירים נוספים בוועד לשימועים בהנהלת הרכבת החל מעשר בבוקר היום.

לבד מהשבתת עבודות הפיתוח ורכבות המטען בשבועות האחרונים, הפגינו חלק מעובדי הרכבת והבוקר בשעה חמש הגיעו פעילים ממטה המאבק נגד הפרטת הרכבת לביתו של שר התחבורה ישראל כץ במושב בית אחים. הללו ביצעו לשר "השכמה" באמצעות מגפונים ומשרוקיות וקראו סיסמאות בגנות ההפרטה.

במקביל דווח כי הושבתה פעילות הפקחים ברכבת והם אינם בודקים כרטיסים, כמו גם בית הספר להדרכת מקצועות הרכבת שיחדל מהכשרת עובדים ונהגי קטרים חדשים. בנוסף הונחו העובדים לא לעבוד יותר שעות נוספות, ובצפון הארץ העידו נוסעים על האטה מכוונת לכאורה של תנועת הרכבות.

יו"ר הנהלת הרכבת, אורי יוגב, אמר בשבוע שעבר לעיתון גלובס: "עובד שיעשה עבירת משמעת, יינקטו נגדו צעדי משמעת עד כדי פיטורים".

אבי אדרי , יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: הנהלת החברה ממשיכה בשלה, פועלת באופן חד צדדי להכנסת עובדי קבלן למוסכי הרכבת, ממשיכה לפגוע בעובדים וממשיכה לפעול בכל דרך אפשרית לממש את  תוכנית ההפרטה ולהביא לפגיעה בציבור העובדים. אנו קוראים להנהלה לשוב לשולחן המו"מ ולהפסיק לנקוט פעולות המסלימות את מערכת יחסי העבודה.  למרות שההנהלה מנסה לגרור אותנו לפגיעה בנוסעים או ממשיכים בשלב זה לגלות אחריות כלפי ציבור הנוסעים  ותנועת הרכבות תמשך כסדרה. אנו מקווים ששר התחבורה וההנהלה יתעשתו ולא יגררו אותנו לצעדים שיפגעו בציבור".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה