לא יאומן: ועד הרכבת יחדש ממחר את העיצומים

לא יאומן: ועד הרכבת יחדש ממחר את העיצומים

כל עבודות הפיתוח יוקפאו, אם כי לא תושבת תנועת הרכבות. מוחים על החלטת הדירקטוריון לקדם תוכנית שר התחבורה להבראת החברה

שיתוף

שוב זה קורה. ועד עובדי רכבת ישראל וההסתדרות הודיעו הבוקר על פתיחה בעיצומים במחאה על החלטת דירקטוריון הרכבת אתמול, לאשר את תוכניות הקמת שלוש חברות הבת של שר התחבורה ישראל כץ.

בהודעת ההסתדרות ששוגרה לפני זמן קצר נכתב שהחל ממחר יוקפאו כל עבודות הפיתוח ברכבת. עם זאת, תנועת הרכבות לנוסעים תתקיים כסדרה.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר: "בשלב זה בחרנו לערוך עיצומים באופן מידתי ובצורה שאינה פוגעת בציבור הנוסעים. אנחנו קוראים לשר התחבורה ולהנהלת הרכבת להפסיק להסלים את המצב ולחזור מידית לשולחן המשא ומתן".

אמש מיהר יו"ר ההסתדרות עופר עיני, לשגר תגובת זעם לנוכח קידום החלטות השר כץ בדירקטוריון החברה. ""דירקטוריון הרכבת ממשיך לנקוט בצעדים חד-צדדיים תוך הסלמת יחסי העבודה", הודיע עיני ואיים כי "העובדים לא ישתפו פעולה עם ההחלטות החד-צדדיות של השר והדירקטוריון. מבלי שיתוף הפעולה של העובדים לא ניתן יהיה ליישם את הרפורמה. בימים הקרובים, לאור הסלמת יחסי העבודה מצדו של שר התחבורה וההנהלה נשקול את צעדי המחאה ברכבת.

"אני שב וקורא לשר התחבורה לגלות אחריות כלפי ציבור הנוסעים והעובדים ולחזור לאלתר לשולחן המו"מ כדי להגיע לרפורמה מוסכמת. זוהי הדרך היחידה בה ניתן יהיה לקדם את הרכבת ולשפר את השירות לציבור".

 

רפורמה מקיפה

בתחילת השבוע הכריז שר התחבורה על שינוי מבני מרחיק לכת בחברת רכבת ישראל, ולפיו יוקמו שלוש חברות בת שיטפלו בתחזוקה, במטענים ובפיתוח העסקי של הרכבת.

לדברי השר, ההנהלה כבר משתפת פעולה עם הצעדים שכבר החלו, וכבר גובשו הסכמות עקרוניות לקראת רפורמה מקיפה ברכבת ישראל.

לפי אותן הסכמות, עובדי הרכבת יתחזקו את כל הקרונות החדשים שצפויים להגיע בקרוב לישראל, וכך גם 70% מהציוד שקשור לפרויקט החשמול העתידי ברכבת. חברת בומברדיה הקנדית תתחזק רק את הקרונות הישנים ו-30% מהציוד של פרויקט החשמול. באופן הזה, ביטחונם התעסוקתי של העובדים והעבודה המאורגנת ברכבת מובטחים לשנים רבות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה