יום הכיפורים של מערכת הבריאות

יום הכיפורים של מערכת הבריאות

בית הדין האזורי לעבודה ידון בבקשת המדינה לאסור על המתמחים להתפטר בעת ובעונה אחת. יו"ר רופאי בתי החולים בישראל הפרופ' ערן דולב, אמר בכינוס כי "אנחנו ערב אסון גדול במערכת הבריאות ההולך להיות יום הכיפורים הבא".

שיתוף

בית הדין האזורי לעבודה ידון היום בבקשת המדינה לאסור על המתמחים להתפטר בעת ובעונה אחת.

פרקליטות המדינה תטען כי ניתן לראות את התפטרות המתמחים כהתפטרות קולקטיבית מוסווית הנוגדת את תקנות הציבור ותבקש מבית המשפט להורות למתמחים להתפטר באופן מדורג בלבד.  עו"ד רמי גולדשטיין מסר ל- HRus כי בהתאם לפסיקה הנוכחית של בתי הדין לעבודה ובית המשפט העליון, לא ניתן לאכוף חוזה עבודה על עובד שהודיע כי ברצונו לסיים את ההתקשרות עם המעביד על פי תקנות הציבור.

בעקבות ההתפטרות הצפויה של 800 מתמחים שצפויה להתממש ביום רביעי הקרוב, התכנסו ראשי מערכת הבריאות הציבורית בישראל. יו"ר רופאי בתי החולים בישראל הפרופ' ערן דולב, אמר בכינוס כי "אנחנו ערב אסון גדול במערכת הבריאות ההולך להיות יום הכיפורים הבא". דולב הדגיש בדבריו כי ללא המתמחים מערכת הבריאות תקרוס בפרק זמן קצר. גם הד"ר ג'קי אור מבית החולים תל השומר- שיבא עמד על חומרת הדבר והתריע כי "אנשים הולכים למות".

המשתתפים בכנס הפצירו בראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עמם בדחיפות. מי שהצליח להיפגש עם ראש הממשלה הוא סגן שר הבריאות יעקוב ליצמן שהגיש שורה חדשה של הצעות, ביניהן מתן אישור לרופאים שלמדו בחו"ל לעבוד בישראל, ללא המעבר של בחינות ההסמכה והארכת גיל הפרישה של הרופאים לגיל 70 .

בתוך כך נמסר כי נציגי האוצר הפסיקו את הדיון אותו ניהלו עם נציגי ההסתדרות הרפואית ויצאו מתוך חדר הדיונים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. אפשר עוד צעד קדימה: מיקור חוץ לרפואה בישראל!

השאר תגובה