טיפים לשינה טובה לפני יום עבודה

טיפים לשינה טובה לפני יום עבודה

בשעת לילה מאוחרת אתה עדיין קורא מיילים במחשב הנייד, בעת שהמכשיר הסלולרי שלך מזמזם על השידה. אתה אמור להיות במשרד עוד כ- 6 שעות, אך עובדה זו מתפוגגת ע"י אלפי מחשבות אחרות מטרידות

שיתוף
שינה בריאה

שינה בריאה

התרחיש הזה מוכר לרבים מאיתנו. בארה"ב למשל, מחקר שפורסם ע"י אגף בריאות האוכלוסין בפברואר מראה, שהאמריקאים נמצאים בחוסר שינה תמידי.

הסקר מצא כי כמעט 35% מהמבוגרים ישנים פחות מ- 7 שעות שינה בכל לילה, שזה מספר השעות המינימלי המומלץ להפחתת הסיכון להשמנת יתר, לחץ דם גבוה, סוכרת, דיכאון, מחלות לב וכלי דם.

רופאים בארה"ב אומרים שחוסר שינה בימות השבוע הוא אחד המכשולים הגדולים של האמריקאים, וכי הבעיה טמונה באילוצי הזמן שיש לאנשים העובדים. למרות זאת הרופאים מציינים כי אנשים צריכים להיות מודעים לאופן שבו שגרת שינה חשובה לבריאות שלהם.

להלן 5 טיפים ליצירת שגרת שינה בריאה בלילות עבודה:

פעולות טרום שינה

שגרת טרום שינה היא המפתח להשגת לילה של שינה טובה. היכנסו למיטה לפחות 10 דקות בטרם אתם מתכננים לישון ועשו פעולות שקטות לפני כן כגון: עמעמו את אורות הבית, האזינו למוזיקה מרגיעה, צפו בתוכנית טלוויזיה, כל דבר שיסיט את המחשבות ממשימות העבודה שלכם. הימנעו ככל האפשר מלעבוד עד שאתם קורסים לשינה, חלון הזמן בין העבודה לשינה, הוא חיוני ביותר והוא גם המפתח ללילה של שינה רגועה ושקטה יותר.

הרחקת מכשירים אלקטרוניים

לפני השינה הרחיקו את כל מכשירי האלקטרוניקה מהמיטה שלכם. מחשב נייד, טאבלט, מכשיר סלולרי – כל אלו אינם נחוצים לכם כעת. מלבד זה שכאשר המכשירים הללו יהיו רחוקים מכם, סביר שלא יהיה לכם כוח לקום כל פעם ולגשת אליהם, בנוסף לכך מחקרים מראים, כי פליטת האור והרטט של המכשירים הללו בלילה, מגרים את המוח ומפרים את שלוות השינה.

רשמו את המחשבות שלכם

אם אתם נמצאים בתקופת מתח ולחץ, נסו לרשום לפני השינה את המחשבות המדאיגות של היום. כאשר רושמים את מה שמלחיץ, למעשה "מוציאים" את הרשימה הזו מהראש אל תוך הנייר. הנייר מכיל את הטרדות הללו טוב בהרבה מאשר המוח שלכם. המחשבות מתרוקנות אל הדף ואתם הופכים לרגועים ושלווים יותר.

אל תחשבו על שינה

ככל שאתם חושבים וטרודים בכך שאינכם ישנים טוב, כך אתם פחות מצליחים להירדם. לכן הכלל החשוב ביותר של שינה בריאה, היא לא לחשוב על מספר שעות השינה או על היכולת להירדם. 

קראו ספר או צפו בטלוויזיה, שמעו מוזיקה מרגיעה ואל תתעסקו ברצון להירדם. השינה כבר תבוא מאליה.

שמרו על סדר יום קבוע

לשינויים קיצוניים בלוח הזמנים שלכם, יש השפעה שלילית על איכות המנוחה ועל היכולת שלכם להירדם.
דייט מרגש, ראיון עבודה, מבחן באוניברסיטה וכל אירוע מרגש אחד, נסו לדחות ליום האחרון של השבוע, שאין לאחריו יום עבודה. אירוע מרגש בדרך כלל מדיר שינה בלילה, או לפחות מקשה על שינה שלווה, לכן כדאי לקיימו לקראת סוף השבוע ככל האפשר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה