טעויות נפוצות שעובדים עושים במשרה הראשונה שלהם

טעויות נפוצות שעובדים עושים במשרה הראשונה שלהם

אולי קשה להשיג עבודה טובה, אבל גם כשמשיגים אותה קשה! קשה לא פחות לעבור בהצלחה את השנה הראשונה בתפקיד

שיתוף
סקר עובדים 2011
סקר עובדים 2011

כשעובדים חדשים מקבלים את האישור שהם התקבלו לעבודה, הם נוטים לחשוב שהחלק הקשה ביותר כבר מאחוריהם. אולם השנה הראשונה בתפקיד עשויה להיות מלאת מכשולים אם לא נזהרים. ג'ולי כץ מ-Resume Girl אספה כמה מהכשלים האופייניים לעובדים הטריים עם כניסתם לתפקיד הראשון.

בואו ללמוד איך לנהל ולהנהיג את ההון האנושי בארגונים שלכם. הירשמו עוד היום – ללא עלות – לכנס השנתי למשאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ!

1. איחורים. לכולם קורה שהרכבת מאחרת או שהם נתקעים בפקקים. השאלה אם האיחורים הופכים להרגל. המטרה היא להתאים / להשתלב בקהל ולא לבלוט בו לרעה. יהיו כאלה שישימו לב לאיחורים ועד מהרה הם יהפכו לבעיית ביצועים ולשיחות מעוררות אי נוחות עם המנהל או המנהלת.

2. להיראות חסרי מטרה. אם הבוסים לא קבעו מטרות ויעדים במהלך החודש הראשון בתפקיד, כדאי לעובד החדש לקבוע פגישה שבה יתוארו הציפיות מבחינת הביצועים. כך ניתן יהיה למנוע דיונים לא נעימים פוטנציאליים בהמשך, והעובד החדש יצא מהפגישה עם מסמך שניתן לפנות אליו לאורך השנה כדי להישאר במסלול להשגת היעדים.

3. בלגן במרחב העבודה. מומלץ לשמור על עמדת עבודה מאורגנת ומסודרת. זה נשמע כמו קלישאה, אבל הנראות היא הכול. חשוב להיראות מאורגנים ובשליטה גם כשעסוקים מאוד.

4. הימנעות מהצוות האדמיניסטרטיבי. עובדים חדשים שנמנעים מהתחברות לאנשי המנהלה שמספקים תמיכה לצוות שלהם עלולים להיפגע מכך.

5. שיתוף יתר. לא כדאי לשתף יותר מהר מדי ו/או עם יותר מדי אנשים בעבודה. עדיף לשמור על מקצועיות. לוקח זמן לבנות מערכות יחסים אמתיות, לכן כדאי להיות בררניים מאוד לגבי האנשים שבחורים לשתף אותם בעניינים שאינם קשורים לעבודה. פעמים רבות מדי סיפורים שאינם קשורים לעבודה חזרו ופגעו בקריירה של אנשים.

6. לשכוח להיות נחמד/ה. אדיבות ונימוס מביאים רווח כפול בהשוואה למאמץ הקטן שהם מצריכים. המשמעות: אם קשה להיות נחמדים ומנומסים, כדאי להשקיע בתרגול של זה. להגיד בוקר טוב וערב טוב ולחייך גם ביום רע, הם דברים ברי ביצוע וכדאיים לכולם.

7. לחכות לבוס. אם לבוס או לבוסית אין זמן להתפנות לעובד או לעובדת, עליהם לקבוע פגישה מסודרת וללמוד להתנהל כדי למנוע כאבים גוברים בהמשך.

8. התקדמות מהירה מדי. לא ראוי לבקש משרה חדשה או העברה לפני שחלפה השנה הראשונה בתפקיד. כדאי ללמוד היטב את התפקיד שאליו התקבל האדם וזה לוקח בדרך כלל שנה אחת לפחות, בעיקר אם רוצים ליצור שינוי שניתן למדידה. כאשר עובד מבקש העברה מוקדם מדי, הוא גורם למנהל שלו לחשוב אולי עשה טעות בכך שקיבל אותו לעבודה הזו.

כמנהלי משאבי אנוש, הכרה של 8 הנקודות הנ"ל יכולות לעזור לכם להבין היכן העובדים החדשים יכולים להיכשל או למעוד, כדי שתוכלו להכין אותם (ואת הארגון) לכך. זכרו שלפעמים מספיק רק לציין את הדברים (גם אם הם נראים ברורים). זכרו שבסופו של דבר הצלחה בקליטת עובדים לא רק משפרת את הסטטיסטיקה של מנהל משאבי אנוש ומפחיתה את הצורך בגיוסים חוזרים, היא גם משפרת את התוצאות הארגוניות ועוזרת לעובד החדש להיכנס לארגון בצורה חלקה יותר. כלומר מטיבה עם כל הצדדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה