טיפים לגיוס נכון בלינקדאין

טיפים לגיוס נכון בלינקדאין

מומחים לגיוס ברשת החברתית מייעצים לכם מה לעשות כדי להגדיל את הסיכויים שלכם לגייס טאלנטים דרך הרשת החברתית הייעודית לגיוס עובדים - לינקדאין

שיתוף
גיוס עובדים בלינקדאין

גיוס עובדים בלינקדאין

בעוד שהרשת החברתית פייסבוק נועדה להוות פלטפורמה להתקשרות אישית ולכן אנשים עושים שימוש כפול בכרטיס שלהם – אישי ומקצועי. לינקדאין הינה רשת חברתית עסקית. היא לא נועדה לאפשר לכם ליצור קשר עם החברים מהילדות או לחפש קשר רומנטי, היא גם לא נועדה להפגיש ביניכם לבין נציגי ועדי הבית ברחוב שלכם.

לינקדאין שמה לה למטרה להפוך לרשת חברתית עסקית שנועדה לאפשר לאנשים ולעסקים להתקדם דרך נטוורקינג. המוטו הזה הוא שהופך אותה לכלי כל כך אפקטיבי לגיוס טאלנטים. בו בעת, המוטו הזה מחייב אתכם לגשת לגיוס ברשת כשאתם מצוידים בכלים הנכונים המתאימים לפלטפורמה הייחודית לה.

אתר האינטרנט Tech.co מציג המלצות לשימוש בלינקדאין:

ראשית חשוב לדעת שבלינקדאין הנכם רשאים (ואף מצופה מכם) לפתוח שני כרטיסים במקביל. הפרופיל הראשון הוא פרופיל עסקי מקצועי שלכם והשני הוא פרופיל חברה. רק בצורה הזו תוכלו לפנות למועמדים איכותיים כשאתם משקפים בפניהם: 1. מי אתם כמגייסים 2. מיהו הארגון שעבורו אתם מגייסים.

אם יש משהו שמועמדים שונאים (על פי כל הסקרים), הוא ניסוח מעורפל במודעת דרושים, משהו בנוסח: "חברת תקשורת מבוססת מאזור המרכז מחפשת…". מועמדים, בעיקר האיכותיים, רוצים לדעת איזה ארגון זה, כמה אנשים הוא מעסיק, במה הוא מתמחה, מי אחראי על הגיוס ועוד. ככל שיהיו להם יותר פרטים עדכניים ואמינים, כך הסיכוי שלכם ליצור איתם קשר אמיתי דרך הרשת גדל.

צרו קשר עם אנשים וקבוצות בתחום העיסוק שלכם. לינקדאין נועדה לאפשר לארגונים ולאנשים לבסס קשרי עבודה – נטוורקינג – וככל שתהיו מחוברים ליותר קבוצות ומובילים בענף, כך הסטאטוס שלכם יעלה בעיני המועמדים. בעוד שברשתות החברתיות האחרות (פייסבוק וטוויטר) הדגש הוא על מספר החברים (בפייסבוק) או העוקבים (בטוויטר), בלינקדאין הדגש הוא לא על הכמות אלא על האיכות ועל הרלוונטיות של האנשים והגופים המקושרים אליכם.

כאן לא מספיק לפתוח פרופיל ולבקש מהילדים שלכם שיצרפו אליכם מאות חברים וקרובי משפחה. חשוב להשקיע מחשבה ולתכנן נכון את המהלכים שלכם בכל הנוגע ליצירת קשרים, צירוף חברים והשתייכות לקבוצות מקצועיות.

יצירת קשרים ברשת לינקדאין עם אנשים בתחום הפעילות של הארגון תסייע לכם בעתיד כאשר תרצו לקבל המלצות על מועמדים (שהגיעו באופן טבעי מחברות העוסקות בתחום) וזה יזרז את תהליך המיון ויתן לכם ערך מוסף – שכן חברים מהרשת יספקו לכם מידע אמין ואיכותי יותר מזה שהם מספקים לגורם זר.

הקפידו לתחזק את הפרופילים שלכם בליקדאין לאורך כל השנה. אל תעשו בהם שימוש, אד הוק, רק כשאתם צריכים לאייש משרה. אחת החוזקות של הרשת הזו ככלי גיוס היא התמיכה והסיוע שאתם מקבלים מחברים וקבוצות וכדי ליהנות מכך אתם צריכים להיות שם בשבילם לא רק כשאתם צריכים לאייש משרה. חשוב להשתתף בדיונים, להגיב לפרסומים, לתת המלצות וחיזוקים לחבריכם ברשת כדי שהם יהיו שם בשבילכם. לינקדאין כפלטפורמת גיוס שונה מכל פלטפורמה אחרת לפרסום משרת דרושים, הנקודה הבולטת ביותר (המדגישה את השוני) היא שברגע שאיישתם את המשרה אתם מסירים מיד את מודעות הדרושים באתר או בעיתון וזהו. עד הפעם הבאה שתפתח משרה. הרשת החברתית לעומת זאת ממשיכה לחיות 365 ימים בשנה ואתם צריכים להיות שם.

הקפידו על שימוש מרובה במילות החיפוש הרלוונטיות לתחום שלכם ולמשרות הספציפיות כדי להפוך את המשרות שלכם לנגישות יותר ברשת. מחפשי עבודה עושים שימוש במנוע החיפוש כדי לאתר משרות על פי צירופים מדויקים. חשוב שתכירו את צירופי החיפוש הנפוצים ותדעו להשתמש בצירופים הנכונים עבור כל משרה כדי ליצור את החיבור המדויק בין מחפשי העבודה למשרה הספציפית שלכם. אל תעשו שימוש במילים כלליות מידי כדי להביא 'סתם' תנועה. זכרו, הדגש כאן הוא לא על הכמות אלא על האיכות ועל ההתאמה המקסימלית.

בואו לשפר את יכולות הגיוס שלכם. הרשמו כעת לכנס הגיוס השנתי (לחצו לפרטים)

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה