זליכה: "בישראל חסרים 400 אלף מקומות עבודה"

זליכה: "בישראל חסרים 400 אלף מקומות עבודה"

החשב הכללי באוצר לשעבר, פרופ' ירון זליכה, הצליף בממשלת ישראל בכנס לעסקים קטנים. "מספר מקומות העבודה כאן - הנמוך ביותר ביחס לכוח העבודה"

שיתוף

"מדינת ישראל היא המדינה שבה מספר מקומות העבודה הנמוך ביותר ביחס לכוח העבודה. חסר כאן סדר גודל של 400 אלף מקומות עבודה".

את הדברים הנוקבים הללו אמר אתמול פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי באוצר ויו"ר הוועדה להגברת התחרותיות בענף הרכב. זליכה אמר את הדברים במסגרת כנס של לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל ("להב").

לתפישתו, "במדינה שחסרים בה מקומות עבודה, צריך לעודד את העסקים הקטנים. הבעיה הגדולה ביותר של עסקים קטנים במדינה היא מדיניות ממשלת ישראל", לשון זליכה.

בפתח דבריו אמר זליכה, כי עם כניסתו לתפקיד החשב הכללי, ביקש מהנהלת החשב את רשימת העסקים שהממשלה חייבת להם תשלום וטרם פרעה אותו.

"התברר שהיו יותר מ-2 מיליארד שקלים שטרם שולמו לעסקים. אמרתי להם שאצלי לא יהיו חייבים בפיגור. סביר להניח שלא היה מדובר בגופים גדולים אלא בעסקים קטנים, ובחובות שחלקם הגיע לשנה וחצי ושנתיים. כדי שיתחיל השוטף פלוס מבקשים ממך חשבונית והעסק צריך לשלם מע"מ. אז עסקים התמוטטו, המדינה איבדה מקומות עבודה ואיבדה הכנסות", הדגיש החשב הכללי לשעבר.

זליכה הוסיף כי מישור נוסף שישנה בו פגיעה בעסקים קטנים הוא ההפרטה. "יש נכסים לממשלה בהיקף של מאות מיליארדי שקלים. עד היום היא התעקשה למכור את כולם במכרזים של גרעיני שליטה או במקבצים של קרקעות. מעטים יכולים להתמודד במכרזים אלה. ככל שהמכרז יותר גדול מספר המשתתפים בו קטן, ועסקים קטנים נפגעים".

 

 נתוני הלמ"ס לסוף 2011: צניחה באבטלה ובעובדי הקבלן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה