לעבוד בצרורות ולהגביר תפוקה

לעבוד בצרורות ולהגביר תפוקה

תשכחו מולטיטסקינג ותתחילו לדבר במונחים של batching (מקבצים) כדרך להתמודד עם ריבוי משימות ותחומי אחריות הולכים וגדלים

שיתוף
תפוקה בעבודה

תפוקה בעבודה

כל הוורוקוהלים מנסים לעשות את אותו הדבר: להספיק יותר בפחות ולנצל כמה שיותר את הזמן (המוגבל לכאורה) שלהם. האמת היא שקיימות שיטות מצוינות לעשות זאת ודברים שונים עובדים עבור אנשים שונים. אבל יש תחבולה אחת שאני עד לכך שעבדה פעם אחר פעם למכורים לעבודה. אולי שמעתם על זה כבר בעבר: עבודה במקבצים. אבל מה זה אומר בעצם? המשמעות היא גושי זמן ממוקדים במשימה אחת בכל פעם.

מולטיטסקינג הוא כבר לא המענה לכל בנוגע לתפוקה, או על כל פנים לא כפי שחשבו בעבר. למעשה מולטיטסקינג הוא הרגל שמשלמים עליו מחיר של אובדן ריכוז ומיקוד בשל המעברים התכופים בין משימות. במקום זאת, שוק העבודה עובר למתכון של עבודה במקבצים – batching. תהליך ההקבצה עוזר לנו להביא את החשיבה למצב של זרימה שבה מיקוד יחידי מוביל לתפוקה מוגברת.

מיינו את המטלות שלכם
האם אתם עדיין מנסים לטפל בלקוח שמולכם ותוך כדי כך להתכונן ללקוח הבא בתור? האם אתם עדיין מציצים לרגע במייל תוך כדי שיחת טלפון עם מנהל או באמצע ישיבה? נסו להיגמל מהדחף לעשות כמה דברים בבת אחת קרי להשתלט על כמה משימות בו זמנית. מחקרים מגלים שאנו ממצים את היכולות שלנו כאשר אנחנו מתמקדים במשימה אחת בודדת. לא בכדי, מנתחים בחדרי הניתוח המתקדמים ביותר בעולם אינם מורשים לדבר בטלפון, לייעץ למתמחה או לנהל שיחה מקצועית עם הצוות בנושא מטופל אחר כאשר המטופל שלהם שוכב על שולחן הניתוח. המנתחים מחלקים את זמן בין מנותח למנותח, כאשר הם משקיעים 100% מזמן, מהידע והריכוז שלהם במנותח שמולם. מדוע אם כן העובדים בשאר המחלקות בבתי חולים (ומחוצה לו) מנסים לעשות 3-4 דברים במקביל?

עבודה במקבצים מאפשרת לכם לעבור ממשימה אחת לשנייה, תוך מתן מקסימום מיקוד וירידה לעומק במשימה אחת בכל פעם. לפי השיטה הזו, מומלץ לחלק את המטלות היומיות שלכם למקבצים:

• משימות ופרויקטים של לקוחות
• יצירת וכן עבור העסק שלכם (פוסטים בבלוג, ניוזלטרים וכדומה)
• פרויקטים משותפים
• כתיבת פוסטים במדיה החברתית ותזמונם
• קריאת דוא"ל ומענה על הודעות
• ארגון ושיפור התהליך הלוגיסטי של העסק

אפשר כמובן ליצור מקבצים אחרים בהתאם לסוג העסק שלכם. ההקבצה אינה סותרת הכנת רשימת מטלות אלא להפך – הכינו רשימת מטלות וחלקו אותה למקבצים לפי סוג העבודה או לפי לקוחות. התחלת העבודה בשיטה זאת עשויה להיות קשה, אבל מומלץ ששתנו לעצמכם לפחות שלושה שבועות – הזמן שלקוח להתרגל למעבר להקבצת משימות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה