"בלי תוצאות בפגישה הערב עם אלי ישי, נחריף השביתה ברשויות המקומיות"

"בלי תוצאות בפגישה הערב עם אלי ישי, נחריף השביתה ברשויות המקומיות"

אמר בצהריים יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט. ראש הממשלה נתניהו קרא להפסקה מיידית של השביתה.

שיתוף

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט, אמר בישיבת החירום של ראשי מאבק השלטון המקומי היום (ב') כי "לא יצאנו לשביתה לשם שביתה. אם לא יתקבלו תוצאות היום בפגישה עם שר הפנים אנו נחריף את המאבק". ראשי הרשויות אמרו שבכוחם להוציא את התושבים לרחובות. וכי לא יסתפקו במסמך ערטילאי. בוחבוט הוסיף ואמר כי "הפעם אסור לוותר".

חלק מהרשויות המקומיות התנגדו, ראש הממשלה ניסה לשכנע בפגישתם אמש, אבל 255 רשויות מקומיות פתחו הבוקר בשביתה כללית ללא הגבלת זמן, והכאוס כבר ניכר בחלק מהערים.

כפי שפורסם לא מכבר, בשלטון המקומי זועמים על כוונת משרד הפנים וחברי הכנסת, להעניק הנחות מפליגות בארנונה למגזרים רבים ובתוכם משפחות מרובות ילדים, סטודנטים, מילואימניקים ותלמידי ישיבות, מה שישפיע ישירות על מאזנן הכספי של הרשויות המקומיות. עוד בין הדרישות: לבטל את המע"מ על המים, להפחית את העלאת תעריפי המים ולהחזיר את חלוקת רווחי מפעל הפיס למצב הקודם.

לינדה ששון, המדבררת את השביתה מטעם מרכז השלטון המקומי, אמרה לפני זמן קצר ל- HRus כי בשלב זה לא מתוכנן כל שינוי או פגישה עם מי מנציגי הממשלה באשר לשביתה. מוקדם יותר הבוקר נמסר מהשלטון המקומי: "לצערנו, חרף מאמצים כבירים ורצון לפשרות המשא ומתן נכשל, בעיקר בשל סירוב הממשלה להפחית את מחיר המים ומניעת החלטות שונות שיביאו לעלייה דרמטית ביוקר המחייה ובעיקר לקיצוץ חד בחינוך. קוראים לראש הממשלה לשוב ולהתערב כדי למנוע פגיעה מיותרת באזרחי ישראל. השביתה כמתוכנן".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר אמש בתום הפגישה עם נתניהו,"לצערנו הרב לא הצלחנו להגיע להסכמות כי דרשנו הסכמות כתובות. אני יודע שראש הממשלה ניסה, אבל בכל זאת יצאנו בלי כלום."

השביתה כוללת את כל השירותים העירוניים, לרבות כאלו הניתנים בידי חברת קבלן. בין השאר לא מתבצע איסוף אשפה, לא ניתנים דו"חות חנייה, משרדי הרווחה לא יפעלו ואין הסעות לבתי הספר. 

עיקר הבלגן מתרכז בשעות האחרונות במערכת החינוך, כאשר רבים לא יודעים באלו מוסדות לומדים ובאלו לא. בחלק מהמקרים נסגרו מוסדות לימוד שאינם קשורים לשביתה לכאורה, אך בשל היעדר עובדי קבלן כמו מאבטחים או שוערים, החליטו המנהלים להותיר את המוסד על מנעול ובריח. בנוסף, השלטון המקומי לא החריג את החינוך המיוחד מהשביתה, וההורים חסרי אונים מול שערים סגורים.

לפי החוק, במוסדות החינוך חייבים להיות מאובטחים כדי לאפשר את פעילותם. מעבר לכך, מכיוון שהסייעות בגני הילדים אינן עובדות, רק במקומות שבהם נמצא הורה מתנדב לשהות לצד הגננת, הלימודים מתקיימים.

 

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט:  "זה לא צדק חברתי. זה נזק חברתי. אנחנו מחזיקים את החינוך, את הרווחה, את איכות החיים, התרבות והמתנ"סים, ממשלות ישראל וחברי הכנסת מתייחסים לרשויות המקומיות כאילו שמדובר בעוכרי ישראל. מעבירים חוקים ורפורמות, ומי שנפגע בסופו של דבר הם התושבים והאזרחים. הממשלה לוקחת מכיס אחד – ומעבירה לכיס השני.

"אסור לנו לגייס תרומות מהמגזר העסקי, כספים שמועברים להשקעה בחינוך ובתרבות. אסור לנו להשקיע את כספי מפעל הפיס לטובת האזרח. רק להפסיק לתת שירותים חברתיים כמו חינוך ורווחה לתושבי ישראל . בימים אלו אנו מצויים תחת מתקפה קשה וחסרת תקדים מצד הממשלה והכנסת, על כן אנו נאלצים לצאת למאבק של אין ברירה כדי לשמור על איכות החיים של תושבינו. חבל ששרי הממשלה וחברי הכנסת לא מגלים את אותה הנחישות כדי לקדם נושאים חברתיים בוערים כמו הוזלת מחירי המים לאזרח. הודעתי ליועץ המשפטי לממשלה כי לא נעלה ארנונה כדי ליישם את גל החקיקה המטורף ובכוונתנו לא לבצע את החוקים החדשים".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה