העסקת עובדים באפס טעויות

העסקת עובדים באפס טעויות

הספר החדש של עו"ד יניב אופק, מספק לקוראים זווית ראיה חדשה לניהול עובדים. מדוע ללמוד מטעויות אם ניתן למנוע אותן מראש?!

שיתוף
עו

עו"ד יניב אופק

"אני לימדתי אותו הכול – והוא תובע אותי!"; "נתתי להם יחס ותנאים מפליגים וקיבלתי תביעה וקנס!". את המשפטים מהסוג הזה שומע שוב ושוב עו"ד ליחסי עבודה, יניב אופק, ולכן החליט לעשות מעשה ובהמשך להקמת בית ספר 'אופקים' לניהול ויחסי עבודה, הוציא לאחרונה ספר חדש הנקרא "העסקת עובדים באפס טעויות" בהוצאת סטימצקי.

את בית הספר 'אופקים' לניהול ויחסי עבודה הקים בשנת 2012, מתוך רצון לסייע למנהלים לנהל את עובדיהם בצורה נכונה וחכמה שתמנע ככל האפשר תביעות משפטיות ותחסוך משני הצדדים עוגמת נפש. "אחד מעקרונות המפתח הוא מניעה. רבים מאיתנו המנהלים פשוט לא מיישמים אותו". אומר עו"ד אופק.

"אופקים" החל את דרכו בהרצאות פרונטליות לקבוצות מעסיקים, כשעו"ד אופק אומר שכבר אז הוא גילה כמה כספים ירדו לטימיון; מעסיקים שפיטרו נשים בהיריון ולא שמעו על חוק שוויון הזדמנויות בעבודה "חטפו" תביעות שניתן היה בקלות למנוע. חברות שמכוח הסכמים קיבוציים חתומות על סעיף 14 המפורסם, הוסיפו כספים בעשרות ומאות אלפי שקלים לפנסיות של עובדים מבלי שידעו שאין להם חובה לעשות כך; מעסיקים רבים שילמו כספים מיותרים בבתי הדין כיון שחוזה העבודה שלהם עם עובדיהם לא נוסחו באופן ברור, בסעיף התמריצים למשל, או לא תורגמו נכון לשורות תלוש באופן מדויק; ועוד מאות דוגמאות.

באופקים מלמדים ניהול נכון ע"י מניעת טעויות, כאשר הלימוד נעשה מתוך ניסיונם של מנהלים אחרים. "אנחנו מנסים להביא את המנכ"ל לתכנון נכון ולראייה אסטרטגית חכמה כדי שהוא לא יופתע, וע"מ שהמערכת תעבוד בשבילו ולא הוא בשבילה".

כיצד זה נעשה?

"אנחנו עושים זאת במגוון דרכים. יש לנו ספר ולומדות אלקטרוניות בשלט רחוק, לצד קורסים פרונטליים, כל אחד לומד בדרך הנוחה לו.

יש לנו קורס למנכ"לים, למנהלים מקצועיים ולמנהלי משאבי אנוש ברמות שונות: מנהלי משאבי אנוש מתחילים ומתקדמים וכו'.

אנחנו יוצרים עולם שלם של ידע שהוא לא משהו שנעשה בעבר. זה לא עוד קורס ;אנחנו לוקחים את כל הזוויות שמנכ"ל ,מנהל מקצועי או מנהל משאבי אנוש נתקל בהן והמקומות בהם הוא עלול להיתקל או לייצר בעיה, ומדברים על ראייה נכונה ארוכת טווח בניהול עובדים.

המטרה היא לראות רחוק – בכל שלב בו אתה נמצא, נספק לך שניים שלושה צעדים קדימה, כך שתדע לתכנן נכון את עץ המבנה של החברה שלך, את הצורה שבה המטה מדבר עם הסניפים, הצורה שבה מחלקת משאבי אנוש מתפעלת רכזים בשטח, ועוד. לפעמים צריך להעשיר רכז משאבי אנוש מתחיל בדיני עבודה כדי שלא יטעה".

מה עמד מאחורי הרעיון של הספר "העסקת עובדים באפס טעויות"?

"הרעיון הוא מאוד פשוט, ראיתי שכולם "נופלים" באותם בורות. כל המנהלים, בין אם מדובר בארגון קטן או ענק – חברה, עושים את אותן טעויות וחבל.

השאיפה היתה שמנהל יוכל לקחת לידיו ספר ולקרוא אותו באופן כללי, ללא חוקים משמימים או פילוסופיה מוגזמת, ולדעת מה הוא צריך לעשות מחר בבוקר, וכיצד הוא יכול לתכנן את השנים הבאות; על מה לשים דגש וממה להיזהר, ואיך לחסוך זמן.

הספר מציע דרכים ניהוליות, תפישתיות וארגוניות למנוע טעויות.. הוא מציע זווית ראייה אחרת ופעילות מונעת והוא מספק את המידע באופן מסודר. עד היום לא היה ספר אחד שמסביר איך לנהל עובדים נטו, ללא הרצאות בנושא שכר, פיטורין וכד'.

"אם תיצרו מוטת שליטה על תחנות הכניסה והיציאה מהארגון, על תחנות הנוכחות והשכר, ועל תחנות התגמול, תוכלו להבטיח שהמערכת עובדת עבורכם, ולא אתם עבורה". (מתוך הספר).

כמה זמן ארכה כתיבת הספר?

"כתיבת הספר ארכה שנתיים והרעיון היה לקצר לכווץ אותו כדי שיהיה נוח. בספר בן 120 העמודים, קיבצתי למעשה 12 שנות ניסיון מקצועי".

את הספר "העסקת עובדים באפס טעויות", ניתן להשיג בכל סניפי סטימצקי ובאתר של בית הספר אופקים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה