העלות האמיתית של טעויות בשכר העובדים

העלות האמיתית של טעויות בשכר העובדים

מהן העלויות האמיתיות של טעויות בשכר העובדים?

שיתוף
טעויות בשכר עובדים

טעויות בשכר עובדים

השכר הוא לעתים קרובות ההוצאה הגדולה ביותר של החברה. השכר יכול להיות אפילו יקר יותר כאשר נעשות טעויות.

להלן כמה דרכים שבהן טעויות בחישובי השכר יכולות לעלות לכם הרבה מאוד כסף:

אובדן שעות עבודה על תיקון טעויות שכר

כל טעות בנושא השכר מוכרחה להיות מטופלת ומתוקנת. הרשומות חייבות להיות מדויקות, רשויות המס צריכות לקבל את הדו"חות הנכונים והארגון צריך לדעת לאן כל הכסף שלו הולך. העובדים צריכים לקבל את השכר לו הם מצפים ולמרבה הצער, כל אלו עשויים מתכון לשגיאות. אם חשב השכר בחברה עשה טעויות בעת חישובי השכר, שעות העבודה שהוא יבלה בתיקון הטעויות יעלו לחברה כסף נוסף מהמתוכנן, כיוון שהוא לא יבצע את עבודתו השוטפת שאמור לבצע.

במקרים מסוימים, תיקון שגיאות עשוי להימשך זמן רב יותר מאשר המשכורת של החשב מלכתחילה. טעויות יכולות גם להיות מסובכות מאוד ומרכבות לאיתור ולתיקון. זה עשוי להשפיע על תקציב העבודה שלכם וכמובן להשפיע על השורה התחתונה.

ריבית על טעויות

אי עמידה בכל החוקים הקיימים המסדירים את שכר החברה שלכם עלולה להיות בעלת סנקציות חמורות. עיכובים בשכר גוררים אחריהם פיצויים לעובדים על פי חוק, כמו גם עיכובים בהגשת דו"חות לרשויות המס שנושאים עמם עונשים וגוררים ריבית. כך למעשה, עיכובים שנעשים בתשלומים ובשכר מחייבים את החברה לשלם יותר בסופו של דבר וחבל – זה כסף שנזרק לשווא וחבל להפסידו.

לשלם סכום שגוי לעובד או לשלוח פרטים של עובד שגוי, ייתכן ויתבטא בקנסות ואולי אף יצריכו מכם להתמודד עם השלכות אחרות.

מסים רטרואקטיביים לעובדים שאינם מסווגים

האנשים שעובדים בשבילך עשויים להיות מסווגים כעובדים או כקבלנים עצמאיים. כאשר העובדים מסווגים כעובדים, המעסיקים צריכים להיות אחראים לתשלום שעות נוספות, לתשלום חלק מהמסים, לשלם הטבות, לשאת בביטוח לעובדים, ולשלם את דמי האבטלה. כאשר העובדים מסווגים כקבלנים עצמאיים, החברות אינן אחראיות על פריטים אלה.

אם חברה מסווגת עובד כקבלן עצמאי וקובעת כי העובד היה צריך להיחשב עובד, זה יכול להיות יקר. החברה עשויה לבוא עם תשלום שעות נוספות רטרואקטיבית עבור העובד שיצריך החזר מסים. בנוסף, החברה עשויה להיתפס כבעייתית ברשויות המס.

אובדן אמון העובדים עקב עיכוב בתשלומים

העובדים חושבים ונסמכים על המשכורות שלהם והתשלום בזמן מעלה את האמון שלהם במעסיק. כאשר ישנם עיכובים בשכר או העברת תשלומים לא נכונים, זה יכול לגרום לאיבוד אמון. אובדן אמון העובדים עקב עיכוב בתשלומים עשוי להיות קר בהרבה מהשכר שלהם – כמה עובדים עשויים להחליט לעזוב כאשר שגיאות שכר להתרחש, במיוחד אם יש כמה תקריות. חברות חייבות להחליף עובדים שיוצאים, מה שמוביל לעלויות גיוס נוספות, ראיונות, הכשרות וקליטת עובדים. בנוסף, הם עשויים לפגוע במותג המעסיק ע"י שיח בנושא.

גם אם הם לא יעזבו את החברה בשל עיכובים בשכר, פגיעה בשביעות הרצון של העובדים תשפיע ככל הנראה על הפרודוקטיביות ועל הנוכחות שלהם, גם אם זה קורה רק פעם אחת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה