הסכם קיבוצי ב"הגיחון" שם קץ לשש שנות מאבק עובדים

הסכם קיבוצי ב"הגיחון" שם קץ לשש שנות מאבק עובדים

21 עובדים יפרשו מרצון מתאגיד המים והביוב הגדול בישראל, והעובדים התחייבו לשקט תעשייתי לארבע שנים לפחות

שיתוף

לא פחות מ-6 שנות סכסוך עבודה נחתמו השבוע, תרתי משמע, עם גיבושו של הסכם עבודה קיבוצי בתאגיד המים והביוב הגדול בישראל – "הגיחון".

במסגרת ההסכם, אותו אישרו ההסתדרות והממונה החדש על השכר באוצר קובי אמסלם, תבוצע תכנית התייעלות שתגזור את פרישתם של 21 עובדים.

במקביל התחייבו העובדים לשקט תעשייתי לארבע השנים הבאות לפחות. לפי ההסכם, נקבע שתאגיד הגיחון יעבור סדרת שינויים מבניים לרבות פתיחת מתח הדרגות, המיועדת לאפשר עליות בדרגות. בנוסף, אושרו מענקים חד-פעמיים.

יו"ר דירקטוריון החברה, משה קלצ'ין, ציין כי החשיבות הרבה של ההסכם מקורה בהערכה לעובדים המסורים של החברה ולתגמולם בהתאם. קלצ'ין ציין לשבח את הסכמתם של העובדים לקבל על עצמם לקלוט שתי רשויות מקומיות נוספות (אבו-גוש ומבשרת ציון) ולסייע למגמת התאגיד להתחזק ולהתרחב אל מחוץ לגבולות ירושלים.

 

שקט גם בתנובה

עניין אחר בהקשר זה. לפני שבוע נחתם הסכם עבודה מקיף בחברת תנובה, שם סוף למאבק העובדים המתוקשר והנרחב שהסב נזקים במיליונים לחברה.

ההסכם נחתם לתקופה בת שלוש שנים וחצי, ובראשיתו מתן תוספת שכר בגובה 15% לאורך כל אותה תקופה לעובדי תנועה הקבועים, כאשר מנגנון תוספת השכר יהיה דיפרנציאלי וייקבע בהתאם להישגי כל עובד.

נקודה נוספת היא מעברם של עובדי דור ב' למעמד עובדי דור א'. תקופת העבודה המקסימלית של העובדים במעמד דור ב' תוגבל לשבע שנים.

בנוסף, הוחלט כי עובד לא יוכל להיות מפוטר בשל תפקוד לקוי, אלא אם הוגשו נגדו שתי חוות דעת שליליות לכל הפחות. עוד הוסכם על מתווה לטיפול בבעיות משמעת או במקרים של עבירה פלילית מצד עובד או עובדת.

אשר לענייני הפנסיה, עם חתימת ההסכם יופרשו לקרן הפנסיה תשלומים להבטחת זכויות פנסיה בשיעור ממוצע של כ-85% מהפרמיות. כמו כן, סוכם שבנוסף להגדלת ההפרשה של מרכיב הפרמיות, תבוצענה הפרשות גם על מרכיבי שכר נוספים.

מקומו של אגף הרווחה לא נפקד אף הוא מההסכם, וההנהלה התחייבה כלפי העובדים לתוספת של פעילות רווחה אחת באופן חד פעמי, על אלו הקיימות.

על ההסכם חתמו מנכ"ל תנובה אריק שור, יו"ר ארגון העובדים אחיאב שמחי, יו"ר ההסתדרות עופר עיני, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו"ד אבי ניסנקורן ויו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה