76% מוכנים לשקול הסבה מקצועית לצורך רילוקיישן

76% מוכנים לשקול הסבה מקצועית לצורך רילוקיישן

76% מאלו שנשאלו אם היו שוקלים לבצע הסבה מקצועית כדי להגר מהארץ, גם באופן זמני, השיבו בחיוב

שיתוף

מתוך אותם 76% שהשיבו בחיוב, 46% ענו באופן חיובי ומוחלט ועוד 30%  השיבו "אולי". רק 20% השיבו "לא" ו-4% לא יודעים. 

סקר שערכה מחלקת המחקר של AllJobs בנושא רילוקיישן, מציג תמונת מצב מעניינת באשר להעדפותיהם והשקפותיהם של הישראלים לגבי מעבר לחו"ל לצורכי עבודה. הסקר נערך בקרב 798 נשאלים משכבות גילאים ותחומי עיסוק שונים.

מהסקר עולה כי 51% מהנשאלים שוקלים או שקלו בעבר את אופציית הרילוקיישן. 35% חושבים על כך לעיתים, 4% כבר עשו זאת ורק 10% לא חשבו על האופציה הזו בכלל.

האפשרות לצאת לרילוקיישן היתה הכי פופולארית בקרב שכבת הגיל של בני 30-41 כש-55% מהם שוקלים או שקלו את האופציה, לעומת 42% בלבד בקרב גילאי 18-25.   

רילוקיישן

ללמעלה ממחצית יש אופציה מקצועית לרילוקיישן

לשאלה "האם בתחום העיסוק שלך יש היצע של משרות רילוקיישן?" 51% מהנשאלים השיבו בחיוב, כשמתוכם 23% בתחומם טענו כי יש היצע רחב של משרות כאלו בתחום שלהם, ועוד 28% השיבו שיש משרות כאלו בתחום שלהם – אך מעט.

מבחינת הפילוח למקצועות, התחום שבו היו הכי הרבה משרות רילוקיישן הוא ההיי טק –  73% מהנשאלים השיבו על כך באופן חיובי.

מפילוח מגדרי של שאלה זו עולה כי 29% מהגברים השיבו שבתחום עיסוקם יש היצע רחב של משרות כאלו לעומת 13% מהנשים. מבחינת שכבות גיל, ניתן לראות שככל שמתקדמים בגיל כך מתרבות בהדרגתיות האופציות למשרות רילוקיישן בתחום, כשהכמות הרבה ביותר נמצאה בקרב גילאי 50 ומעלה והמעטה ביותר בקרב גילאי 25-18.

לדברי גורמים באולג'ובס, הכמות הגדולה של משרות רילוקיישן מוכיחה כי בעידן ההיי טק מקצועות רבים הפכו לבינלאומיים וגלובליים. לחלק מהחברות ישראליות יש שלוחות בחו"ל וחלק מהחברות הזרות פועלות מול השוק שלנו ומאיישות בהתאם משרות שמיועדות לעובדים ישראלים. השוני בין המגדרים, נובע מכך שלצערנו נשים עדיין מאיישות מקצועות שבאופיים הם יותר לוקליים, לעומת גברים שנמצאים הרבה יותר במקצועות של הנדסה, הייטק, תעשיות ביטחוניות ובנייה – מקצועות שיש להם דרישה גם בחו"ל".

76% היו שוקלים הסבה מקצועית כדי להגר מהארץ

לשאלה "האם היית שוקל לבצע הסבה מקצועית כדי להגר מהארץ?" (גם באופן זמני), נמצא ש-76% מהנשאלים היו שוקלים זאת, נתון המורכב מ-46% שענו באופן חיובי ומוחלט ועוד 30% אשר השיבו "אולי". רק 20% השיבו "לא" ו-4% לא יודעים.

לדברי אולג'ובס, הנתון של 76% ששוקלים לערוך הסבה מקצועית בעבור רילוקיישן, מלמד על אכזבה מאורח החיים הקיים בארץ ועל הרצון בשינוי.  לכך תורמת הכמות ההולכת וגוברת של אנשים שעושים רילוקיישן בשנים האחרונות והתדמית החיובית שמצטיירת סביב הנושא. לרבים מאתנו ישנם מכרים שעשו את המהלך ושרדו והחוויות המעצימות וההתלהבות שלהם מדביקים גם את אלו שנשארו כאן.

הסיבה העיקרית לרילוקיישן:  שדרוג כלכלי

3 הסיבות העיקריות שבעטיין אנו שוקלים לבצע רילוקיישן בסדר יורד: שיפור המצב הכלכלי (64%), רצון לחוויה והתנסות (53%), אתגר מקצועי וקידום הקריירה (51%).

בפילוח על פי תחומי התעסוקה של הנשאלים, ההייטקסטים היו מעוניינים לעבור בכדי לשפר את הקריירה שלהם ולמצוא אתגר חדש (60% מענף ההיי טק בחרו בסיבה זו כפופולארית ביותר) כמו כן, ניתן להבחין שהסיבה של שיפור איכות החיים ומציאת זמן רב יותר למשפחה ולפנאי היה יותר פופולארי עם 51% בקרב

המועסקים בתחום ההיי טק שידוע כתחום עם שעות עבודה ארוכות, ופחות פופולארי עם 32% בתחום ההוראה, חינוך והדרכה, שלרוב מתאפיין בשעות עבודה מעטות יותר.

מבחינת הפילוח לשכבות הגיל, מעניין לגלות כיצד כמות הבחירות משתנה לפי הפרשי הגיל – גילאי 30-26 היו שכבת הגיל שבחרו יותר מכולם בסיבה של שיפור במצב הכלכלי עם 77%. הבחירה בחוויה והתנסות זכתה לפופולאריות הרבה ביותר בקרב גילאי 25-18 עם 69% ואחריהם בקרב גילאי 30-26 עם 62%.

הבחירה בנימוק של אכזבה מהמדינה הייתה פופולרית במיוחד בקרב גילאי 26-30 עם 26%. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה