המעסיקים צופים האטה בשיעור 3% בגיוס עובדים ברבעון ה-1 של 2012

המעסיקים צופים האטה בשיעור 3% בגיוס עובדים ברבעון ה-1 של 2012

המעסיקים הישראלים חוזים המשך האטה במגמת גיוס עובדים במשך כך עולה מסקר Manpower

שיתוף
מגמות גיוס בארה
מגמות גיוס בארה"ב 2012

 המעסיקים במשק צופים המשך מגמת ההאטה בגיוס עובדים ברבעון בראשון של 2012, בהשוואה לרבעון האחרון של 2011, כך עולה מסקר חדש של קבוצת Manpower .

הסקר התבסס על ראיונות עם מדגם מייצג של 751 מעסיקים בישראל, כאשר כל מעסיק נשאל את אותה שאלה: "מהם השינויים שאתה צופה בהיקף הכולל של התעסוקה בארגונך?"

 מנתוני הסקר עולה כי 20% מהמעסיקים צופים עלייה במצבת כוח האדם, 7% חוזים ירידה ואילו 69% לא צופים כל שינוי. בחישוב תשקיף התעסוקה נטו, המורכב משיעור המעסיקים הצופים גידול, פחות אחוז המעסיקים הצופים ירידה ברבעון האחרון של 2011 מול הרבעון הראשון של 2012, מתקבלת ירידה מתונה של 3% (מ-16% ברבעון אחרון 2011 ל-13% ברבעון ראשון 2012). 

 

עלייה

ירידה

ללא שינוי

לא ידוע

תשקיף תעסוקה נטו 

רבעון רביעי, 2011

25%

9%

58%

8%

16+

רבעון ראשון, 2012

20%

7%

69%

4%

13‏+

 תכניות הגיוס של המעסיקים בענפי החשמל, המים והגז התחזקו אף הם, עם תשקיף תעסוקה נטו חיובי שעומד על +20%.

בענף הקמעונאות והמסחר, בו חוזים המעסיקים עליה בביקוש לכוח אדם, נרשם תשקיף נטו חיובי של  19%+.

על פי הסקר, קיימת מגמת האצה בתוכניות הגיוס לרבעון הקרוב, ביחס לרבעון הקודם, בארבעה ענפי תעשייה: 8% בענף הכרייה והמחצבים ו- 6% בענפי האנרגיה (החשמל, הגז והמים).

בשישה ענפים נרשמו תשקיפים שליליים, כאשר הבולט ביניהם הוא ענף המסעדנות והמלונאות, עם תשקיף שלילי של 12%-.

תשקיף גיוס לפי ענפים:

ההייטק: המשך ביקוש (מתון ומבוקר) לעובדים בתחום הפיתוח והייצור.

פיננסים: ירידה בהיקפי הגיוסים, על רקע משבים בשווקים ובבנקאות העולמית.

תקשורת: ירידה דרמטית בקרב אחד המעסיקים הגדולים במשק. בעקבות שינויים רגולטוריים וצפי לפתיחת השוק למפעילות חדשות, חברות התקשורת הגדולות נכנסו לתהליך של התייעלות, הכולל פיטורים וירידה בביקוש לעובדים.

מזון ומוצרי צריכה: עלייה בגיוס אנשי מכירות שטח ומקדמי מכירות ברשתות השיווק השונות, כדי להתגבר על ירידה בצריכה פרטית במסגרת המחאה החברתית.

תשתיות: עלייה בגיוס עובדים בעקבות תנופה בפיתוח התשתיות בישראל ורפורמות שונות של משרדי הממשלה וביניהן: פרויקט הרכבת הקלה, ארגון מחדש בתחום התחבורה הציבורית, הפרדת פסולת במקור ועוד.

רפואה  וסיעוד: חוסר מתמשך בכוח אדם מקצועי (רפואי ופרה-רפואי). הביקוש מעלה את השכר ומייצר תחום כמעט ללא אבטלה.

לדברי דליה נרקיס, יו"ר מנפאואר ישראל ומנהלת מדינות אגן הים התיכון: "כידוע, חלק נכבד מצמיחתו של המשק הישראלי מוטה יצוא של מוצרי ידע, טכנולוגיה, חקלאות, פרמצבטיקה ומחצבים – ענפים אלה מושפעים מן המשב הפיננסי הנוכחי, הפוקד את מרבית אזורי העולם. נוכח אי הוודאות בשווקים אלה בכלל ובשווקי יוון, איטליה וגוש האירו בכללותו, קצב הצמיחה הצפוי ברבעונים הבאים יהיה נמוך משמעותית, מקצב הצמיחה ברבעונים שחלפו ועל כן מסתמנת האטה בקצב הגיוסים."  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה