הממונה הבא על השכר אינו עומד בתנאי הסף; באוצר ישַנו דרישות הקבלה

הממונה הבא על השכר אינו עומד בתנאי הסף; באוצר ישַנו דרישות הקבלה

קובי אמסלם, המועמד המועדף על שר האוצר, אינו עומד בדרישות הסף לתפקיד שכן אינו מחזיק בתואר בכלכלה, חשבונאות או מנהל עסקים

שיתוף

משוכה של הרגע האחרון בתהליך מינויו הצפוי של עו"ד קובי אמסלם לתפקיד הממונה על השכר באוצר.

העיתון כלכליסט פרסם הבוקר כי אמסלם, שהוא המועמד המועדף על שר האוצר יובל שטייניץ, אינו עומד בדרישות הסף לתפקיד שכן אינו מחזיק בתואר בכלכלה, חשבונאות או מנהל עסקים.

לאמסלם תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית. בכדי שיוכל להחליף את הממונה הנוכחי אילן לוין, שאמור לפרוש כבר מחר (ב'), ייאלץ השר שטייניץ לבקש מנציב שירות המדינה משה דיין לשנות את תנאי הסף.

הדרישות לתפקיד, מציין העיתון, הוגדרו לפני כשנתיים על-ידי צוות משותף של האוצר והנציבות. לפיהן נקבע, כי על כל מועמד לתפקיד להחזיק בתואר אקדמי כלכלי. מצד שני, לאוצר עומדת האפשרות ליזום שינוי בדרישות, היה וישכנע את הנציבות שאין בשינוי הפרה של נורמות מנהל תקין. בימים האחרונים החלו באוצר לבצע עבודת מטה לצורך כך.

יצוין כי בכוונת פקידי האוצר לשנות את דרישות הסף בכל מקרה. לא רק כדי לסלול את הדרך למינוי של אמסלם, אלא גם מכיוון שלדעת גורמים במשרד אין הגיון בסיכול מינויו של משפטן לכהן בתפקיד, מלכתחילה. ובכל זאת, יש בכך טעם לפגם, בגלל שדווקא הממונה על השכר הוא שאחראי על שמירה מפני חריגות ו"עיגול פינות".

אמסלם (43) נחשב לעורך דין ומנהל מוכשר ולקח חלק בכמה משאים ומתנים מסובכים, למשל בנושא תנאי העבודה של עובדי הקבלן במגזר הציבורי, הרופאים והמתמחים. הוא משמש כיועץ המשפטי של אגף השכר והסכמי העבודה באוצר מ-1 בנובמבר 2007. הוא החליף את עו"ד אורנה גייל, תחילה כמינוי בפועל ואחרי כן כמינוי קבוע. לאמסלם תואר בוגר במשפטים מאוניברסיטת חיפה ומוסמך למשפטים של האוניברסיטה העברית. קודם לעבודתו באוצר עבד, מ-1996, בפרקליטות המדינה. בתפקידו האחרון בפרקליטות היה הממונה על סכסוכי עבודה.

המועמד שייבחר, יחליף את הממונה הנוכחי על השכר ויחסי העבודה באוצר, אילן לוין. הלה הודיע לשטייניץ כי יסיים את תפקידו בסוף אפריל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה