המדינה תסייע למעסיקים שיעסיקו עובדים מוגבלים

המדינה תסייע למעסיקים שיעסיקו עובדים מוגבלים

משרד התמ"ת ישקיע 5 מיליון שקל בהקמת 3 מרכזי תמיכה שיסייעו למעסיקים לשלב מוגבלים במקומות עבודה.

שיתוף
תמיכה במוגבלים

 משרד התמ"ת יקים 3 מרכזים ברחבי הארץ שיסייעו למעסיקים לשלב מוגבלים במקומות עבודה. 

בכוונת משרד התמ"ת להשקיע 5 מיליון שקלים בשלושת מרכזי התמיכה שיוקמו במרכז הארץ בצפון ובדרום. את המרכזים ינהל המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה . המרכזים ירכזו את המידע על האפשרויות להעסקת מוגבלים, יקשרו בין המעסיקים ובין מוגבלים דורשי עבודה או חברות כוח אדם להם מאגרי מידע של עובדים מוגבלים.

 בד בבד יגיש המטה סיוע למעסיקים שמעסיקים כבר עובדים מוגבלים ורוצים ליהנות מההטבות אותם מציע התמ"ת. המטה גם ילווה לפרק זמן ארוך מעסיקים כאלו ויבנה יחד איתם, תוכניות העסקה ארוכות טווח. תכניות אלו יכללו בדיקת צרכי הארגון, מול האפשרות להסתייע בעובדים מוגבלים ושילובם בארגון.

על פי ממצאי מחלקת המחקר של משרד התמ"ת, כיום חיים בישראל כ-750 אלף מוגבלים, כאשר שיעור ההעסקה בקרב אוכלוסיה זו מגיע ל- 45%. זאת בניגוד לשיעור העסקה של 70% בקרב כלל האוכלוסיה בישראל.

עוד עולה מנתוני המחקר כי רק 5% מכלל המעסיקים במשק משלבים מוגבלים במקום העבודה. על אף קיומו של "חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ,ה-תשנ"ח 1998", מהססים רבים מהמעסיקים לשלב מוגבלים במקומות העבודה. החוק אוסר להפלות מועמד לעבודה בשל מוגבלות וקובע באופן חד משמעי, כי אין להפלות עובד מגובל בשכר או בתנאי העבודה שלו.

ההטבות אותם מציע משרד התמ"ת, מיועדות לשילוב מוגבלים פיזית או נפשית להם למעלה מ- 20% נכות. על העסק להיות מסחרי ולפעול למטרות רווח (הסיוע אינו מיועד לגופים ציבוריים). מעסיק המקבל סיוע מתחייב להעסיק את העובד 30 חודש לפחות. אם לא הסתיימה תקופת ההעסקה יפעל המעסיק לאיתור ושילוב עובד מוגבל אחר, לא מצא- יפסיק משרד התמ"ת את ההטבות, אך המעסיק לא ידרש להחזיר את מה שקיבל עד כה.

המעסיק מתחייב בנוסף לשלם לעובד לפחות את שכר המינימום ובמקרים נדירים בהם תפוקת העובד נמוכה במיוחד והוא אף נתן את הסכמתו לכך – יכול המעסיק לשלם סכום נמוך יותר.

בתמורה לשילוב העובד המוגבל, יקבל המעסיק החזר של 42% מעלות שכר העובד במשך עשרת החודשים הראשונים, 30% מעלות השכר עד לחודש 20 והחזר של 18% מעלות השכר עד לחודש ה-30 להעסקת העובד. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה