דיון בהצעת החוק לחינוך חינם לפעוטות מגיל 3

דיון בהצעת החוק לחינוך חינם לפעוטות מגיל 3

מטרת החוק היא להקל על הורים לפעוטות, במשפחות בהן שני ההורים עובדים

שיתוף
ח

ח"כ דליה איציק - גיל הפרישה לנשים

ועדת השרים לחקיקה צפויה לדון היום (יום א'), בהצעת החוק למתן "חינוך לפעוטות", המאפשר מתן חינוך חינם לילדים החל מגיל 3 חודשים.

יוזמי הצעת החוק, יו"ר סיעת קדימה, דליה איציק, יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ (ליכוד) וח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), מציינים כי מטרת החוק היא להקל על הורים לפעוטות במשפחות בהן שני ההורים עובדים.

עלות מעונות היום לפעוטות עד גיל חמש, במעונות פרטיים יכולה להגיע עד 45,000 ש"ח בשנה. מחיר שכר הלימוד החודשי במעונות היום שמחירם מפוקח על ידי משרד התמ"ת מגיע עד כ-30,000 ₪ בשנה (כאשר השכר החודשי המסובסד עומד על 2,500 ₪). משפחות רבות מגדלות יותר מפעוט אחד בו-זמנית, ובמקרים אלה הנטל הכלכלי על ההורים הצעירים כבד לאין שעור.

בהתייחסות להשלכות הכלכליות של הצעת החוק, טוענים יוזמי החוק כי לא רק ההורים אלא המשק כולו צפוי להרוויח באם יעבור החוק, שכן מספר המשפחות הנזקקות לקצבות הביטוח הלאומי יקטן, כשבמקביל תחול עליה בהכנסות המדינה ממסים עקב השתלבותן של אימהות רבות במשק, במשרות מלאות.

לדברי ח"כ דליה איציק, "השכר שמשלמים הורים למעונות היום, גבוה בעשרות מונים משכר הלימוד לתואר אקדמי במכללות היקרות ביותר במדינת ישראל. בשל העלויות הגבוהות של המעונות והגנים, הורים צעירים ובפרט אימהות צעירות, נאלצים להישאר בבית עם הילדים, פשוט כי לא משתלם לצאת לעבודה. זהו מצב בלתי אפשרי אשר הצעת החוק באה לתקן". 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה