ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כללי במשק

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כללי במשק

עיני כינה את תופעת עובדי הקבלן "סוג של סחר בעבדים" ודרש לצמצם אותה למינימום ההכרחי

שיתוף
עופר עיני יו

ההסתדרות הכריזה הבוקר על סכסוך עבודה כללי במשק בעניין עובדי הקבלן. במהלך ההכרזה כינה יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, את תופעת עובדי הקבלן "סוג של סחר בעבדים" ודרש לצמצם אותה למינימום ההכרחי.

עיני הוסיף כי כל הניסיונות לצמצם את תופעת עובדי הקבלן בעבר, נחלו הצלחה חלקית בלבד, אך כיום, בעקות המחאה החברתית והאווירה הצביורית שנוצרה, זה הזמן לעושת מעשה.

[adrotate banner="27"] עיני אמר אתמול כי "ההסתדרות תניף דגל של מאבק סולידריות שבו העובדים המאורגנים נלחמים למען אותם עובדים שבמשך השנים הוזנחו ע"י המדינה, תוך ניצול ציני של חולשתה של העבודה המאורגנת בשנות ה- 80 וה- 90", והוסיף כי בעקבות המחאה החברתית, "הציבור הישראלי אמר את דברו. הוא מבין שבצורה הזאת לא ניתן להמשיך. כיום יש הזדמנות לתקן אחת ולתמיד את העיוות ההיסטורי הזה שכולם השלימו איתו במשך שנים".

מההסתדרות נמסר כי זו הפעם הראשונה שהארגון מכריז על סכסוך כללי במשק בעניין עובדי הקבלן וצורות העסקה אחרות, כגון חוזים אישיים וכדומה. עוד נמסר כי יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, נעזר במומחים חוץ הסתדרותיים למתן ייעוץ בנושא עובדי הקבלן, בהם פרופ' רות בן-ישראל, כלת פרס ישראל, ומי שנחשבת למומחית בעלת שם בכל הנוגע לזכויות עובדים ויחסי עבודה. כמו-כן חבר בצוות גם הפרופ' אביה ספיבק, לשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל ומי שערך מחקר בנושא העסקה ישירה של עובדי הקבלן. פרופ' ספיבק עומד, יחד עם הפרופ' יוסי יונה, בראש צוות המומחים של המחאה החברתית.

בהקשר זה עיני אמר כי "המאבק על עובדי הקבלן אינו רק מאבק הסתדרותי כפי שכולנו רגילים אלא מאבק ציבורי מקיף. לכן חשבנו שיהיה זה נכון הפעם לשתף גם מומחים מחוץ להסתדרות שיכולים לסייע בהשגת המטרה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה