האחריות לנזקים שנגרמו לעובד- על הקבלן ולא על מזמין העבודה

האחריות לנזקים שנגרמו לעובד- על הקבלן ולא על מזמין העבודה

עו"ד יוסף הוד ל- HRus: במדינת ישראל יש שיטה שבמסגרתה מנסים לערב את כל מי שהיה בסביבת האירוע במטרה לחלק את הנזק"

שיתוף

בטיחות העובדים חלה על "מבצע העבודה" ולא על "מזמין העבודה", כך פסק שופט בית המשפט המחוזי יצחק כהן, בערעור שהגישה חברת "פלסים תשתיות בע"מ", באמצעות עו"ד יוסף הוד, כנגד קבלן חיצוני שביצע עבודות במפעל.

הסיפור החל כאשר חברת "פלסים תשתיות בע"מ", הקשורה לקיבוץ מרחביה, הזמינה קבלן חיצוני כדי שישפץ את גג האזבסט במפעל. במהלך השיפוץ נפל מהגג פועל שהועסק ישירות על ידי הקבלן ונפגע. העובד הגיש תביעת נזיקין בגין הפגיעה נגד הקבלן. הקבלן וחברת הביטוח בה מבוטח העובד, הגישו מצדם תביעה נגד פלסים, המבוטח בחברת "ביטוח חקלאי", בה ביקשו לחלוק את תשלום הכספים המגיעים לעובד שנפגע עם  ביטוח חקלאי.לדברי חברת הביטוח של הקבלן, קיימת חלוקת אחריות בין הקבלן לקיבוץ מזמין העבודה, שכן הנכס והשטח עליו נמצא הנכס הוא בבעלות הקיבוץ.

בית משפט השלום בנצרת פסק כי הקבלן אחראי לנזקים שנגרמו לפועל, שכן לא סיפק לו לוחות דריכה מיוחדים אותם מחייבים תקנות הבטיחות לספק לעובדים מעל גגות רעפים. בד בבד קבע בית המשפט כי האחריות חלה גם על המפעל, בין השאר בשל העובדה שהמפעל סיפק מלגזה שבבעלותו לקבלן, על מנת לסייע בהגבהת לוחות האזבסט לגג.

פלסים תשתיות, באמצעות עו"ד יוסף הוד ממשרד עוה"ד הוד, סוקול מחיפה, ערער לבית המשפט המחוזי. השופט יצחק כהן קיבל את ערעור החברה וקבע כי יש לראות את פלסים תשתיות כ"מזמנת העבודה" בעוד שהקבלן הוא "מצבע העבודה" ותקנות הבטיחות חלות עליו.

השופט כהן דחה את טענות חברת הביטוח של הקבלן וקיבל את עמדת פלסים, תוך שהוא מחייב את התובעים בהוצאות משפט בסך 15,000 שקל.
בשיחה עם HRus  ציין  עו"ד יוסף הוד שייצג את פלסים, כי "במדינת ישראל יש שיטה שבמסגרתה מנסים לערב את כל מי שהיה בסביבת התיק, במטרה לחלק את הנזק". עו"ד הוד מתח ביקורת על חלק מהשופטים שלדבריו "לא רוצים לדון בתיק ואומרים בוא נחלק את הנזק".

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה