יומיים בשבוע מתבזבזים על דוחות משאבי אנוש

יומיים בשבוע מתבזבזים על דוחות משאבי אנוש

סקר של חברת טכנולוגיה מראה שמערכות משאבי אנוש מיושנות מבזבזות יותר מדי זמן לארגונים. הפתרון אינו בשמים, הוא מצוי כנראה בענן

שיתוף
דוחות משאבי אנוש

דוחות משאבי אנוש

דוח שפורסם לאחרונה מגלה שארגוני מקדישים 17 שעות בשבוע בממוצע להפקת דוחות משאבי אנוש, מה שאמור להיות סיבה טובה לדאגה בנוגע לבזבוז שעות עבודה.

על פי הדוח, שפורסם על ידי חברת SuccessFactors המספקת תוכנות משאבי אנוש מבוססות ענן, 72% מהנשאלים אמרו שהעובדים שלהם "מפוזרים באופן גובר והולך", רק 23% מאמינים שמערכות משאבי אנוש "מספקות תמיד נתונים העונים במידה מספקת על צרכיהם". לפני שאתם נבהלים, נזכיר לכם מי אחראי על הדוח. עכשיו אפשר להמשיך.

הבעיות אינן נגמרות כאן מכיוון שעובדים רוצים גישה רבה יותר לאפליקציות ארגוניות. על פי המחקר, העובדים מעוניינים ש-47% בממוצע מהתוכנות של העסק יהיו זמינות עבורם. נכון להיום הזמינות הממוצעת שחברות מספקות עומדת על 29% מסך התוכנות. "יותר עובדים שניגשים ליותר תוכנות מרחוק יפעילו לחץ רב יותר על הארגונים שכבר יש בהם מכלול מערכות מגוון," מזהיר הדוח של חברת SuccessFactors. בהקשר הזה "מגוון" הוא מצב שלילי. המחקר מאיר את המגוון המדובר: יותר ממחצית הנסקרים (51%) משתמשים במערכות משאבי אנוש שונות עבור אזורים שונים בעולם, ומתוכם כמעט מחצית (47%) משתמשים במערכת שונה עבור כל מדינה. התוצאה של עירוב המערכות שהוזכר לעיל היא שיותר ממחצית החברות שהשתתפו בסקר אמרו שהשילוב של מערכות מידע מגוונות מציב בפניהן אתגר ולא מהסוג הרצוי.

העתיד יעונן חלקית

המחקר בדק גם מה צופן העתיד לחברות. כמעט שליש (32%) ממשתתפי המחקר אמרו שהם סקרו לאחרונה את מערכות משאבי האנוש שלהם או נמצאים כעת בתהליך של סקירה כזו. 44% נוספים אמרו שישקלו לסקור את המערכות במהלך השנתיים הקרובות. 5% בלבד מהמגיבים דיווחו שאינם מתכננים לשנות את המערכות שלהם.

ברוב המקרים, אומרים ב-SuccessFactors, העתיד נמצא בענן. 80% מהמשתתפים בסקר אמרו שהם מוצאים יתרון אחד לפחות בהעברת מערכות משאבי אנוש לענן, כשהשינוי לטובה העיקרי המצופה הוא תחזוקה קלה יותר (39%), גישה מיידית לנתונים (38%) ופיחות בהוצאות (34%).

מסקנת הדוח הלא מפתיעה היא שהקונסיומריזציה של ה-IT (כאשר עולם המחשוב הצרכני משפיע על המחשוב בארגון) היא תחום חם, מאותן הסיבות שתוכנות משאבי האנוש המתיישנות הגיעו לקצה גבול היכולת שלהן. החוקרים מציינים "מיעוט משמעותי" שמשתמש כבר בטכנולוגיית הענן ואופטימיים בנוגע לכך שחברות רבות יצטרפו ויעשו זאת גם הן. "ברור שמחשוב בטכנולוגיית ענן הוא גורם מפתח בפתרון הפרגמנטציה של מערכות משאבי אנוש ובמענה לדרישה גוברת לדיווחים, ורוב הארגונים כבר יצאו למסע הזה," מסכמים מחברי הדוח.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה